Tippek és tévhitek

Hogyan kössük le a „modern tanulók” figyelmét?

1391324188_6518Napjainkban megtalálni a választ valamire nem jelent kihívást, csupán használnunk kell a Google-t. Az információhoz való gyors és közvetlen hozzáférésnek megvannak a maga előnyei és hátrányai is. A munkáltatóknak egyre magasabbak az elvárásai az alkalmazottak tudásával kapcsolatban ám sok esetben nem biztosítják számukra az információhoz való hozzáférhetőséget. Ez a konfliktushelyzet hatalmas kihívást jelent a vállalati képzésben. A bejövő tweetek, e-mailek, videók és alkalmazások könnyen elterelhetik a figyelmünket az elvégzendő feladatról, másrészt viszont az információhoz való hozzáférés biztosítja a folyamatos megújulást, illetve az elavult tartalmak újraértelmezését. Nem meglepő hogy napjainkban a vállalati képzésekért felelős szakemberek, szinte lehetetlen küldetésre vállalkoznak, amikor a tudás helyes közvetítése mellett a „modern tanulók” figyelmét kell lekötniük.

Lássunk 6 módszert a „modern tanulók” figyelméért vívott harcban

  1. Mérjük fel az igényeket!

Az azonos térben és időben zajló képzések ideje lejárt. Nem kell hosszú utakat megtennünk egy vállalati tréningére, hogy megszerezzük a szükséges tudást. A web alapú e-learning alkalmazások lehetővé teszik, hogy a tanulók bárhol, bármikor elérhetik a tartalmakat tableten vagy mobil eszközön.

  1. Legyünk rövidek!

Gyakran találkozunk a „nincs időm” kifejezéssel. Sok képzésben részvevő, úgy érzi a tanulásra fordított idő miatt elmarad munkájával. Léteznek olyan online képzések, amik rövid öt perces tananyagrészeket kínálnak azok számára, akik bővíteni kívánják ismereteiket. Így a mindennapos munkavégzés mellett nem megterhelő számunkra a tanulás. Legyünk óvatosak e tekintetben! Nem minden tartalom alkalmas arra, hogy falatnyi részekre darabolva tálaljuk a tanulónak, gondoljuk csak az M-learning problematikájára.

  1. Legyünk személyre szabottak!

Az adaptív e-learning technológia lehetővé teszi a tanulók számára, hogy akkor tanuljanak, amikor szükségük és idejük van rá. Továbbá biztosítja azt, hogy a sikertelenül elsajátított tartalmakat újraoktassuk a tanulóknak amennyiben szükséges. Ezt a személyre szabott tudástérképet az e-learningben gondtalanul nyomon követhetjük így növelve a tanulás hatékonyságát.

  1. Legyünk interaktívak!

Több kutatási beszámolóban olvashatunk arról, hogy egy adott anyag 90%-a feledésben merül nem egészen egy hónap után. A technológia lehetővé teszi, hogy az egyén aktívabb szerepet vállaljon a tanulási folyamatban (kérve, hogy kattintson a válaszra, töltse ki az üres mezőt stb.) Ez erősíti az információt az agyban, így a tanulóknak kisebb esélye van a felejtésre, továbbá az élmény alapú tanulás növeli a motivációt is.

  1. Legyünk szórakoztatóak!

A játék alapú e-learninggel már korábban is foglalkoztunk, például ITT. A gamification módszere kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy a tanulást korhatár nélkül élvezhetővé tegyük bárki számára. A rengeteg kihívás és versengés lehetősége izgalommal tölti meg a tanulás folyamatát.

  1. Tervezzünk hosszú távra!

Az e-learning sajátos módszertanának köszönhetően hatékonyabb tanulásra ad lehetőséget. A folyamatos visszakérdezések, ellenőrzések, a tudás folyamatos monitorozása elősegíti a tananyag memorizálását. Kutatások is kimutatták, hogy sokkal hatékonyabban tudunk megjegyezni tartalmakat, ha bizonyos időközönként visszacsatolást alkalmazunk.

Következő cikkünkben tippeket adunk, hogyan építsünk fel egy e-learning tananyagot a „modern tanulók” számára.

Véleményeteket, gondolataitokat a témával kapcsolatban kommentben várjuk!

Kapcsolódó linkek:

http://storage.pardot.com/34712/1802/Interval_Reinforcement_Infographic_full.jpg

http://know.axonify.com/l/34712/2014-02-08/h13

http://venturebeat.com/2015/02/12/not-just-fun-and-games-gamifying-employee-learning-reaps-big-wins/

 

A szerzőről

Göncző Anna

Szóljon hozzá