Tippek és tévhitek

Milyen hosszú egy ideális kurzus?

00100(531)

Hasznos kis cikkre bukkantunk a Rapid e-learning Blog oldalán, melynek segítségével megpróbálunk választ adni arra a gyakran elhangzó kérdésre, hogy milyen hosszú egy ideális e-learning kurzus. Ha gyors választ kéne adnunk erre a kérdésre, mondhatnánk azt, hogy az ideális kurzus annyi ideig tart amennyi időt igényelnek a tanulók ahhoz, hogy elérjék tanulási céljaikat.

Korábbi cikkeinkben már írtunk arról mivel dobhatjuk fel tananyagainkat, hogyan színesíthetjük a designt és hogyan tudunk időt megtakarítani a szerkesztőeszközök használatával. Bővebben összefoglalva ITT és ITT olvashatsz a tananyagszerkesztés rejtelmeiről. Kicsit frappánsabb megoldásként, bemutatunk néhány tippet, ami segít eldönteni, hogy milyen hosszú egy ideális tananyag.

  1. Osszuk fel kisebb részekre a tananyagot

A 2015-ös e-learning trendek között szerepel a Mobile Learning, ami annak köszönheti népszerűségét, hogy az okos telefonokon elérhető tananyagok több kisebb egységre vannak bontva, így támogatva a tanulót az anyagrészek gyors és egyszerű elsajátításában.

  1. Állítsuk a tanulót a középpontba

Az e-learning egyik gyakran hangsúlyozott előnye hogy aszinkron kommunikáció jellemzi. Ez azt jelenti, hogy térben és időben nincs együtt mindenki jelen. Ennek köszönhetően a tanulók rugalmasan férhetnek hozzá a tananyaghoz, így egy kényelmes módját élvezve a tanulásnak. További előny, amiért szeretjük az e-learninget, hogy a tanulás önálló tempójú. Egyesek gyorsabban sajátítanak el egy tananyagot, míg mások lassabb tempóban szeretnek haladni.

  • Adjunk okot rá, hogy a felhasználó szívesen felfedezze a tananyagot!
  • A sikeresség érdekében segítsük őket abban, hogy megértsék a tananyagot!
  • Adjunk megfelelő instrukciókat, amiket könnyen tudnak követni!
  • Fordítsunk figyelmet arra, hogy bevezessük a tanulókat a témába, magyarázzuk el, hogy miről is fog tanulni!
  • Figyeljünk a navigációra! Engedjük, hogy szabadon navigálhassanak a tananyagban az oldalak között!
  1. Ne törődjünk az oldalszámmal

A tantanuló figyelmét sokkal inkább az köti le, hogy mi jelenik meg a képernyőn, milyen interakciók, feladatok vannak a tananyagban, mint az oldalak számának követése. Egy adott információmennyiséget megjeleníthetünk akár egy oldalon, de szét is tördelhetjük azt külön álló oldalakra.

Amennyiben ezek a jó tanácsok nem segítettek volna választ adni a kérdésre, a válasz „15 perc”.

 

Ti mennyire értetek egyet ezzel? Szerintetek milyen hosszú egy ideális e-learning kurzus?

Kommentben várjuk a véleményeket!

 

További érdekességek a témában:

 

A szerzőről

Göncző Anna

1 hozzászólás

Hozzászólás a(z) Aktív figyelem 2.rész | E-learning mindenkinek bejegyzéshez Mégse