Tippek és tévhitek Trendek

Öt tipp a tanulókat bevonó mikrotanítás fejlesztéséhez

Manapság a mikrotanulás az egyik legfelkapottabb kifejezés a szakmában. Kevesen vezették még be a vállalati kultúrájukba, és akik igen, ők sem mindig tudják, hogyan lehet leginkább kiaknázni a lehetőségeit. Cikkünkben öt tippet mutatunk be a tanulókat bevonó mikrotanítás fejlesztéséhez.

Először lássuk a tényeket:

  • a két percnél rövidebb videók kapják a legtöbb figyelmet
  • a fogyasztók közel kétharmada a 60 mp-nél rövidebb videókat részesíti előnyben
  • a megtekintők a közvetített üzenet 95%-át tudják visszaadni, ha videón látják, szemben a szöveges médiumok 10%-os értékével.

A kutatások bizonyítják, hogy a videók egyre inkább rövidülnek, ahogy a figyelem fenntartása is egyre nagyobb nehézség. Nem csoda, hogy a mikrotanulás témája állandó témája a tanulással kapcsolatos konferenciáknak.

Milyen hosszú az átlagos oktatási videód? Hatvan perc? Harminc perc? Tíz?

Ha olyan, mint a legtöbb, akkor legalább tíz perces. Sajnos ennél sokkal rövidebbnek kell lennie, hogy lépést tudjon tartani a zsugorodó figyelemhosszal, különösen az ezredfordulós generációnál.

A videóknak nem csak rövidnek, hanem “ragadósnak” is kell lenniük, és oly módon kell közzétenni, ami növeli a bevonódást.

Lássuk a tanácsokat!

  • Dolgoztassa meg a teljes agyat!

A formális és informális tanulás nagy része alkalom szülte, impulzív. Akkor végezzük, amikor úgy tűnik, hogy egy azonnali szükségletet elégít ki. Viszont rövid időtartamokban, az egész agyunkat használva végezzük.

A hang csak az agy egy részét köti le. Ugyanez igaz a hang nélküli szövegre vagy videóra. Ha kombináljuk mindhármat, elfoglaljuk a tanulót, és lecsökken a figyelemelterelődés esélye.

  • Pontosan meghatározott igények

Nincs olyan, hogy egy mikrotanítás túl pontosan lenne meghatározva. Minél fókuszáltabb, annál jobb! Ahelyett, hogy készítenél egy 10 perces videót arról, hogyan add el a termékedet, csinálj egy 2 perces videót a terméked három jellemzőjéről, ami garantálja az eladást gyógyszeripari cégek esetében!

  • Térj a tárgyra!

Előfordult már, hogy a moziban elfogyott a popcornod, mielőtt elkezdődött volna a film a sok ajánló és reklám miatt? Ne adj esélyt a tanulóidnak arra, hogy elveszítsék az érdeklődésüket! Térj a lényegre azonnal!

  • Célozd meg az egy perces korlátot!

Tartsd észben a tanulóid figyelem-fenntartását! Ha nem tudod elmondani egy percben, nyújtsd ki kettőre! Ha ennél több, darabold szét! Persze várható, hogy ha egy perces videót szeretnél készíteni, akkor szinte mindig két perces lesz, ezért érdemes lehet a 30 másodpercet megcélozni!

  • Ne feledkezz meg a közlés formájáról!

A mikrotanulás esetében a design legalább annyira fontos, mint a tartalom, ha nem jobban. Kritikus, hogy a tanulók mennyire találják könnyűnek a kezelést. Mivel a mikrotanulást elsődlegesen okostelefonokon és tableteken végzik – otthon, utazás közben, sorban álláskor, stb. – nagyon fontos hogy anyagunk reszponzív, mobilra optimalizált legyen!

 

Ha csak egy dolgot jegyzel meg a cikkből, az legyen, hogy a mikrotanítás sokkal rövidebb és “kiragadottabb”, mint azt elsőre elképzelnéd!

Forrás

A szerzőről

Pauer László

E-learning szakértő az ARTudásmenedzsmentnél, tanári végzettséggel, korábbi pedagógusi és oktatásszervezői tapasztalattal.

Szóljon hozzá