Jó gyakorlatok Módszertan Trendek

Hatékony funkciók az elearningben

Előző héten az online tanulási stratégiákkal foglalkoztunk. Folytatjuk témánkat, cikkünk második részében további öt elearning stratégiát mutatunk be, mellyel új lendületet vihetünk online képzésünkbe.

E-book beépítése

Ha szöveges pdf dokumentumokat, munkavállalói kézikönyvet, szabályzatokat és egyéb más forrásokat szeretnénk könnyebben emészthetővé tenni, akkor az e-book lehet a megoldás.

A tartalom ezáltal könnyen kezelhetővé, bármikor hozzáférhetővé válik. A fejezetek kialakítása a szövegben történő eligazodást is könnyíti, követhetővé teszi. A tanulók számára ez a megoldás kevésbé okoz ijedtéget, mintha egy vastag köteg szöveges dokumentumot kapna a kezébe. Az időbeli kötöttségek nélkül, akár több részletbe is fel tudják dolgozni az információkat, amikor épp idejük van rá.

Robusztus értékelések

Ahhoz, hogy a tanulók tudásfelmérése valóban eredményes legyen, fontos egy jó módszertan kiépítése. Ilyen például egy nagy kérdéshalmazú tesztbank kialakítása, melyből vizsga során csak egy bizonyos számú kérdést „teszünk fel” a tanulóknak véletlenszerűen. Ezzel elkerülhetjük, hogy a tanulók ugyanazt a kérdést kapják, illetve több sorozatból álló teszt esetében is kisebb az esély rá, hogy azonos kérdések szembejönnek a tanulókkal. Ezáltal ténylegesen felmérhető a valódi tudás, több körön keresztül.

Videó által vezérelt tananyag

Hatékony módszer a tanulók bevonzásához és tananyag tartalmának elmélyítéséhez. A videók felkeltik az érdeklődést és lekötik a tanulók figyelmét. A videó során beépíthető rávezető, majd tudás ellenőrző kérdés, mely által még inkább hatásos lesz a tanulás.

Hang alapú forgatókönyv

Hasonló hatást válthat ki a hangalapú tananyagok megléte, mellyel szintén szituációkat mutathatunk be. Ilyen bemutatott helyzet lehet például egy üzleti, vagy akár segélykérő telefonbeszélgetés, melyet lejátszhatunk a tanulóknak a tananyag során.

A lejátszott beszélgetéseket szintén kiegészíthetjük kérdésekkel, tesztekkel.

Gamifikált kvíz

A gamifikáció kiváló mód arra, hogy szórakoztató, játékos érzetet keltsen a tanulókban miközben a tudásuk próbára van téve.

Ilyen eszköz lehet erre a pontok, jelvények gyűjtése mely lendületet adhat a képzés elvégzése során. Meghatározott körönként beállíthatunk időzített „tudásfelmérést”, mellyel pontokat gyűjthetnek a tanulók és tovább léphetnek a következő anyagrészhez.

Összefoglalás

A felsorolt online képzési formák nagyszerű példák arra, hogyan tehetjük tartalmunkat vonzóvá, hatékonnyá, eredményessé. Alkalmazásukkor azonban fontos szem előtt tartani a célközösséget és ehhez igazítani a tananyagot, valamint a benne lévő funkciókat.

Reméljük cikkünk segített új ismeretekhez, ötletekhez jutni.

Ha pedig még nincs kialakított online képzési programod és érdeklődsz iránta, látogass el honlapunkra, ahol megismerkedhetsz szolgáltatásainkkal: https://www.artudasmenedzsment.hu/

Forrás: https://www.elucidat.com/blog/online-training-examples/

A szerzőről

elearning.co.hu

Szóljon hozzá