Jó gyakorlatok

Digitális tananyagok készítésének kiszervezése 1.

Sokszor találkozunk új, vagy akár már meglévő ügyfelek esetében is, hogy nem tudják biztosan, hogy ki fejlessze tananyagaikat. Csábítónak tűnik a tananyagok házon belüli elkészítése, hiszen így némi költséget tudnak megtakarítani. De valóban jó ötlet? Megtérül? Miben kérjük ki tananyagfejlesztéssel foglalkozó cégek véleményét? A tananyagfejlesztés melyik fázisa kerüljön kiszervezésre? Ezekre és még más felvetésekre szeretnénk választ adni következő cikksorozatunkban.

Az első részben rögtön a lényegre térünk. Néhány okot mondunk, miért is kerüljön a tananyagfejlesztés inkább a megbízó cég falain kívülre.

  1. Gyors átfutási idő: E-learninggel foglalkozó cégeknél a fejlesztők munkaidejükben csak tananyagfejlesztéssel, forgatókönyvírással foglalkoznak, ezáltal tisztában vannak, melyek a tananyagfejlesztés főbb lépései. A feladatoknak azonnal neki tudnak látni, és a rutinból fakadóan a megoptimálisabb idő alatt át tudják adni a megbízónak az első körös megtekintésre.
  2. Szakmai csapat: Ahogy az előbbiekben írtuk a fejlesztőknek rengeteg ötletük van a forgatókönyvre, megjelenésre, technikai megvalósításra. Egy házon belüli kolléga aki nemrégiben kezdett el digitális tananyagfejlesztéssel foglalkozni, nem biztos, hogy tudja hogy melyik elképzelést milyen technikai eszközzel lehet megvalósítani.
  3. Költséghatékonyság: Amennyiben egy meglévő kollégát szeretne a cég tananyagfejlesztésre átképezni, az rengeteg idő és pénz is. Sok esetben a helyére új kolléga felvétele is szükségessé válik. Ha a fejlesztést kiszervezzük, akkor csak a tananyag fejlesztési díját kell a megbízó cégnek fizetni. Azt hozzá szeretnénk még tenni, hogy az átképzett kolléga is bármikor továbbállhat.
  4. Tapasztalat megléte: Hazudnánk, ha azt mondanák, hogy nincsenek fejtörést okozó problémáink. Aki már foglalkozott valaha tananyagfejlesztéssel, vagy látott már tananyagot, tisztában van vele, mennyi hibalehetőség áll fent egy tananyag fejlesztése közben. Nem lett teljesített a tananyag, nem működnek a változók, és így tovább… A tapasztalattal rendelkező fejlesztők általában gyorsan megtalálják a hibák forrását. Aki viszont még nem találkozott ezekkel a problémákkal, nem biztos, hogy azonnal tudni fogja merre induljon a hibakeresésben.

Ti mit gondoltok, házon belül, vagy vállalkozóval kifizetődőbb a tananyagfejlesztés?

A szerzőről

elearning.co.hu

Szóljon hozzá