A következő sorozatunk hat példát fog neked bemutatni, hogyan hozzunk létre magával ragadó gamifikált e-learninget.
Kezdjük ott, hogy mi is pontosan az a gamifikáció és miben különbözik attól, mintha egyszerűen csak egy játékkal játszanánk.
Először érdemes kiemelnünk két pontot:
- A gamifikáció sokkal több, mint egy játék (sőt, olykor semmilyen játékelemet nem tartalmaz). Leginkább úgy tudjuk meghatározni, hogy ebben a koncepcióban egy játék-dizájnt alkalmazunk a tanuló bevonására, nem pedig egy játék applikációt.
- A Wikipédia szerint “a játékos gondolkodásmódot és a játék mechanikáját felhasználva egy nem játék-kontextusban lekötik a tanulókat annyira, hogy megoldják a számukra az adott problémákat.”.
Mik az előnyei a gamifikációnak ez e-learningben?
- Jobb tanulási élmény (UX).
A tanuló úgy érzi, szórakozik a kurzus elvégzése közben és még akkor is teljesíti, ha az igen sok koncentrációt és figyelmet igényel. A megfelelően érdekfeszítő gamifikáció alkalmazásakor a tananyag jobban rögzül hosszútávon és könnyebb később is feleleveníteni. - Jobb tanulási környezet.
A gamifikáció az e-learningben hatékony és informális tanulási környezet tud biztosítani, segít a tanulóknak gyakorolni valós élethelyzetekben és biztonságos körülmények között megoldhatják a kihívásokat. - Azonnali visszacsatolás.
Ennek köszönhetően a tanulók folyamatosan tudják, hogy mi az, amit már elsajátítottak és mi az, ami még hátra van nekik. A tanuló könnyebben tud azonosulni a tananyaggal és ez által az jobban is rögzül. - Magatartásbeli változást eredményezhet.
A pontok, jelvények, vagy egy ranglista biztosan sikeresen motiválja a tanulókat. Bár a gamifikáció ennél többről szól. A gamifikáció akár komoly magatartásbeli változásokhoz is vezethet, főleg ha megfelelően kombináljuk ennek tudományos hátterével és módszeresen ismétlődő dolgok vezetik a tanulót a megfelelő irányba. - A legtöbb oktatási területen alkalmazható.
A gamifikáció rengeteg területen alkalmazható, akár új dolgozó beiktatásakor, termékek értékesítésére, ügyfélszolgálati célokra, tudatosság kialakítására vagy akár a teljesítmény növelésére is. - A hatás a lényeg.
Figyelembe véve az előbb felsorolt szempontokat, amelyek megérintik és hatással vannak a tanulókra (jobb tanulói tapasztalat, hatásosabb információrögzítés és előhívás, katalizálja a személyiségbeli változásokat, és így tovább), hozz létre egy gamifikált e-learninget a céged sikeres továbbfejlődése érdekében.
A gamifikációval hatásosabban rögzül az információ?
Határozottan igen!
A Wikipédia ezt így fogalmazta meg:
,,A gamifikációs technikák kihasználják az emberek természetes vágyait a szocializációval, tanulással, fejlődéssel, versenyzéssel és kitüntetésekkel kapcsolatban.
Ezek közé tartozik az is, hogy megfelelően jutalmazzák a játékosokat, akiket egy olyan kihívás vagy verseny elé állítanak, amivel szívesen néznek szembe és oldják meg. A jutalmak ezért cserébe lehetnek, pontok, jelvények, kitüntetések, szintek elérése, haladási mutató továbbvitele vagy akár valamilyen virtuális valuta is.
Ha a megszerzett jutalmak/szintek a többi játékos, (azaz tanuló) számára is láthatók, az további motivációt ad nekik a versenyzésben.”
Hamarosan folytatjuk cikksorozatunkat ebben a témában. Addig is osszátok meg velünk, hogy nektek mi a tapasztalataitok a gamifikációval!