Las Vegasban jelenleg is tart a CES (Consumer Electronic Show), az elektronikai termékek egyik legnagyobb seregszemléje. A tudósításokban olvashatunk a wifi-s mosógéptől kezdve (szól, amikor befejezte a mosást) a TV készüléken játszható felhőalapú játékokon keresztül mindenféle hasznos és kevésben hasznos új elektronikai eszközről. Hogy mi köze a CES-nek az e-learninghez? A tabletek. Az idei CES-en sok cég sokféle tablet-tel rukkolt elő, és megjelent egy új processzor vagy központi egység is, amely egyszerre képes kiszolgálni a képernyőt, a műveleteket, a gps-t, a giroszkópot és számos más eddig különálló egységet. Szakértők az idei évre számos olyan új tablet megjelenését várják, amelyek már ezt az új alacsony fogyasztású, tehát hosszú üzemidejű és kiemelkedő teljesítményű processzort fogják használni.
Hogy ez az új processzor és a tabletek miért jelentenek ekkora újdonságot? Azért, mert ezek az új tabletek már egy mai asztali vagy mobil számítógép (notebook) teljesítményét ötvözik a hordozhatósággal, egyszerű kezelhetőséggel és a hosszú rendelkezésre állási idővel. Hogy ez miért fontos? Mert számos olyan területre be tud törni ennek segítségével az e-oktatás, ahol eddig nem lehetett jelen.
Pár példa:
– területi képviselők, orvos látogatók: ebéd közben, vagy a partnerlátogatás előtt közvetlenül rá tudnak nézni az adott pillanatban releváns oktatási anyagra, legyen ez érveléstechnika vagy egyszerűen az adott termékről szolgáltatásról szóló oktatási anyag.
– sofőrök, busz-, teherautó- vagy hajó vezetők: pihenő időben, két fuvar között a céges oktatási hálózatra csatlakozva frissíthetik ismereteiket (pl.: az új KRESZ szabályokról, az új üzemanyag kártyával elérhető szolgáltatásokról, stb.)
– többműszakos termelésben foglalkoztatottak: műszak előtt vagy után a tablet kiválthatja a számítógépes oktatóterem használatával kapcsolatos problémákat. Megfelelő számú tablettel és az oktatási anyag megfelelő tördelésével gyorsan, nagyszámú felhasználónak adható át tudás a minőségpolitikáról, az új termékekről, megváltozott HR szabályokról, stb.
Mire van szükség ahhoz, hogy a fentiek megvalósuljanak?
Először is arra, hogy az oktatással, képzéssel foglalkozó szervezeti egységek elfogadják az e-learning és az m-learning létezését, továbbá teszteljék a hatékonyságát (idő, HR, költés, tanulás). Minden más eszköz már adott, hiszen tapasztalt tananyag fejlesztő vállalkozások léteznek (pl.: ARTanácsadó), az m-learninget kezelni képes tartalomkezelő keretrendszerek léteznek (pl.: Lectora és Course Mill) és léteznek már tabletek is szép számmal.
(a cikket Jack Pierce hasonló tartalmú blog bejegyzése inspirálta)
[…] Iphone5 megjelenésével várható volt, hogy jelentős hatással lesz az m-learning világára is, egyre nagyobb az igény olyan tartalmakra, amelyeket mobiltelefonon és […]