Ezen a héten, e-learning tévhitekkel foglalkozó sorozatunkban az elektronikus módon szerzett fokozatok elismertségével kapcsolatban vetünk fel egy kérdést. Az e-learninggel szerzett okleveleket valóban nem veszik komolyan?
A felvetés a tanári jelenlét hiányából fakadhat. Úgy gondolhatjuk, hogy a tesztek eredményei ferdítettek, más elolvasni, és más megtanulni valamit. Nincsenek röpdolgozatok, nincsenek szóbeli vizsgák. Tananyagszerkesztőink bemutatásakor mindig figyelmet fordítottunk rá, hogy bemutassuk, milyen típusú kérdésekkel mérhető a tudás: zárt kérdések mellett nyitott kérdésekre is lehetőségünk van.
De mit gondol erről a munkáltató? Tény, hogy évekkel ezelőtt az e-learninggel elvégzett kurzusokra furán tekintettek, nem ismerték el azok színvonalát. Mára ez megváltozott, a munkáltató számára is világossá vált, hogy azok, akik e-learninges kurzust végeznek el, értenek a számítógéphez, motiváltak, önállók és képesek autodidakta módon tudást elsajátítani.
Sikerült megcáfolnunk ezt a tévhitet?