Tippek és tévhitek

E-learning – Igénytől a megvalósításig 2.

Ha eldöntöttük, hogy e-learning alapú megoldást szeretnénk készíteni (e-learning, rapid e-learning, blended learning) , akkor a megvalósításra az alábbi lehetőségeink vannak:
Ha nem egyedi igényről van szó, hanem olyan tananyagról, ami (maximum kis eltéréssel) a legtöbb vállalat számára ugyanolyan információkat tartalmaz (pl. Tűzvédelem tananyag, Office ismeretek), akkor érdemes körbenézni a piacon, és meglévő, „dobozos” oktatóanyagot vásárolnunk. A legtöbb e-learning tananyagokat gyártó cégnél ezek meglévő, kész termékek, így jóval kedvezőbb áron vásárolhatóak meg. Pl. az ARTudásmenedzsment e-learning tananyagai: Tűz-, Munka- és Egészségvédelem tananyag, továbbá a Word, Office, PowerPoint és Outlook ismeretek. Ha munkatársaink beszélnek angolul, akkor érdemes körülnéznünk az Opensesame és a cxccc oldalakon is.

Amennyiben egyedi igényről van szó (Pl.: egyedi fejlesztésű szoftvert szeretnénk leoktatni), akkor két lehetőségünk van:
– Belső munkatárs által elkészített tananyag
A szoftvert jól ismerő kolléga elkészíthet egy prezentációt vagy videót, melyet átalakíthat e-learninggé rapid e-learning készítő eszközökkel. Ennek hátrányai közé tartozik, hogy egy ilyen eszközzel nem lehet teljes körűen kihasználni az e-learning előnyeit, kevésbé lehet interaktív tananyagokat készíteni, mintha egy szakértő készítené. Ha belső munkatársakra szeretnénk ezt a feladatot kiosztani, érdemes egy e-learningről szóló oktatásra elküldenünk a kollégát, mert a tananyag fejlesztés előtt nem árt tisztában lenne a prezentáció, a rapid e-learning és az e-learning használhatóságával, különbségeivel, előnyeivel és hátrányaival.
– Külső szakértő által készített tananyag
 A külső fejlesztő cégek tananyagszerkesztő alkalmazások segítségével interaktív, a megértést is mérni képes tananyagokat tudnak készíteni. Ezek elkészítése biztosan több időt és erőforrást igényel, mint egy rapid e-learning anyag, azonban a hatékonyságuk is jobb.

 

A szerzőről

Elter Luca

Szóljon hozzá