A kereskedelmi szektor vállalatainak fejleszteniük kell a szervezeti hatékonyságukat, hogy versenyképesek maradhassanak. Bemutatjuk a munkaerő online képzésének előnyeit.
Hogyan felelhetnek meg a kereskedőcégek a piac támasztotta igényeknek a szervezeti hatékonyság szempontjából? Mindenképpen kritikus pont a munkaerő megfelelő képzése. A kereskedelmi szférát az emberek “hajtják”, a jó képzettség nagymértékben növeli a produktivitást. Remek ötlet az alkalmazottak online képzése. Jóval költséghatékonyabb és rugalmasabb, mint a hagyományos tantermi képzés. Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan segíti ezen tanulási forma a kereskedelmi cégeket.
1. Csökkenti az alkalmazottak cserélődésének képzési költségeit
A magas fluktuáció a kereskedelmi szektor egyik legnagyobb gondja. A cégek sokat fektetnek abba, hogy felvegyék az új munkavállalóikat és kiképezzék őket különböző területekre, de ha rövid időn belül elmennek, az nagy anyagi veszteséget jelent. Az e-learning használatával nincs szükség oktatókra, a tananyagok – ha már egyszer elkészültek – bármennyiszer használhatóak, minimális kiadásokkal.
2. Megkönnyíti a termékismeretet
A kereskedelem a termékek eladásának folyamata. Rengeteg új termék érkezik a piacra nap mint nap. Ahhoz, hogy ezeket el lehessen adni, az értékesítőknek ismerniük kell a termékek tulajdonságait, hogy meg tudják találni a legmegfelelőbbet az ügyfeleknek. Mikrotanulásos videókkal naprakészen tarthatóak az alkalmazottak a gyorsan változó piacon. A tanulók mobileszközeiken tudják elérni a videó alapú tananyagokat. Ez a technológia biztosítja, hogy minden alkalmazott megegyező és magas minőségű képzést kapjon az új termékekről.
3. Hatékony oktatást biztosít a logisztikai dolgozóknak is
A szektor kritikus szegmense a beszerzés és a raktározás kérdésköre. A munkaerőt változatos feladatokra kell kiképezni: beszerzés, raktározás, szállítmányozás megszervezése. Az e-learning hatékonyan és izgalmasan használható a beszerzési és raktározási folyamatok feldolgozására. Használhatóak online avatarok (animált karakterek) a tanulók vezetésére, valamint mobil-kompatibilis tananyagok is fejleszthetőek, melyeket a szükség pillanatában el lehet érni.
4. Fejleszti az ügyfélkapcsolati készségeket
Jól ismert tény, hogy a jó ügyfélkezelés a sikeres kereskedelmi vállalkozás alapja. Az ügyfélkapcsolatra és az árak kommunikálására való megfelelő kiképzés a magas szintű ügyfélkezelés legfontosabb elemei. Használhatsz videó-alapú online tanulási modulokat, hogy megtanítsd a sales csapatodnak, hogyan viselkedjenek hatékonyan az ügyfelekkel. A szituációs feladatok segítenek első kézből való élményeket szerezni. Rögzíthető egy senior sales munkatárs és egy ügyfél interakciója, ami feldolgozható tananyagként.
A jó képzés kulcsfontosságú a hatékonyság növelésében, az alkalmazottak produktivitásának növelésén keresztül. Az e-learning kurzusok bármilyen nyelvre lefordíthatóak, biztosítva ezzel a különböző országokban lévő dolgozóknak is a megegyező tartalmú tananyagokat. Szabadítsd el az e-learning erejét, hogy kiváló kereskedelmi alkalmazottaid lehessenek!