Tippek és tévhitek

Csalás nélküli tesztelés e-learningben?

Gyakori kérdésként merül fel, hogyan oldható meg, hogy ne csaljanak a teszt kitöltése közben?

Természetesen, mint mindenhol, itt sem megoldható a csalások, “puskázások” teljes mértékű elkerülése.  A megfelelően összeállított tesztsorokkal ez minimalizálható.

Többféle módszer létezik arra, hogy a tanulók ne másolják egymásról a válaszokat.

 

Vegyük sorra a csalási lehetőségeket:

Probléma:

– A tanulók lemásolják egymásról a tesztek válaszait:

Megoldások:

– Kerüljük el, hogy a tanulók ugyanolyan sorrendben kapják a kérdéseket! Állítsuk a kérdések megjelenését véletlenszerűre!

– Ha mégis ugyanaz a kérdés jelenne meg: Állítsuk be, hogy a válaszok is véletlenszerűen jelenjenek meg.

– Készítsünk a felteendő kérdések számánál több kérdésből álló tesztbankot, melyből véletlenszerűen kerül kiosztásra a szükséges kérdés. Ezzel a két tanuló közti átfedő kérdések számát minimalizálhatjuk, továbbá a tesztet a jövőben is könnyebben megismételtethetjük.

 

Probléma:

– A tanulók kikeresik a jegyzeteikből, oktatási anyagból, internetről a helyes választ.

Megoldások:

– Állítsunk be időlimitet az egyes kérdésekre, így nem lesz ideje a tanulónak kutakodni.

– Lehetőség szerint készítsünk olyan kérdéseket, melyek komplexebb gondolkodást igényelnek. Ne a pontos definíciót, adatok kérjük számon, hanem olyan kérdéseket, szituációkat, gyakorlati problémákat vessünk fel, amiben ezt a tudást “használnia” kell.

 

Probléma:

– Nem tudjuk ellenőrizni, hogy ki írja meg a tesztet.

Megoldás:

– Hirdessünk meg szűkebb intervallumot a teszt kezdésére. Ha például van egy 45 perc alatt kitölthető tesztünk, akkor a teszt kezdési időpontjára hirdessünk meg egy kb. fél órás intervallumot. Aki az elején elkezdi, kevés az esélye, hogy fél óra alatt befejezi és más felhasználónevével be tud lépni, hogy ismételten kitöltse.

 

Nektek van-e még bármilyen más módszeretek vagy tudtok-e más puskázási módokról?

A szerzőről

Kiss Péter

2 hozzászólás

Szóljon hozzá