Tippek és tévhitek

E-learning tippek 10.

Young man having trouble studying, on white backgroundEheti, e-learning tippeket bemutató sorozatunkban olyan elemeket sorolunk fel, amelyeket a tanulók nem látnak szívesen egy elektronikus tananyagban. Érdemes ezeket megszívlelni:

  • e-learning kurzus használatának túlzott részletezése
  • görgetés oldalra, nem megfelelő felbontás választás
  • nem működő gombok, zsákutcák az elágazásokban
  • olvasókönyvszerűség: szöveg, kép, szöveg, kép…
  • túl sok felesleges megjelenési mód: villogás, beúszás, stb
  • folyamatosan ismétlődő, zavaró animáció
  • átláthatatlan elágazások, ahonnan nem lehet visszatérni a tananyagba
  • gombok melyek nem működnek
  • 404-es hiba. Az oldal nem található
  • túl sok kattintás
  • sablonos oldal felépítés: jobb oldalt szöveg, bal oldalt kép…
  • letölthető fájlok tömkelege, amelytől olyan az anyag, mint papírt olvasni képernyőn keresztül
  • túl sok történelmi tudáselem, használjunk inkább érdekes adatokat, történeteket a témákhoz
  • interaktivitás kimerül feleletválasztós kérdésekben
  • narráció esetén a tovább gomb blokkolása, amíg a szöveg a végére nem ér
  • túl kicsi betűk, zsúfolt, áttekinthetetlen oldalak
  • hanganyag használata, de leírva sehol sem található a szöveg
  • felsorolás túlzott használata
  • PowerPoint előadás anyaga e-learning tananyagnak nevezve
  • tananyag egy bizonyos idő után már nem elérhető, a tanuló viszont szeretne benne valamit megnézni
  • visszajelzések hiánya és tesztkérdésre adott válaszokhoz tartozó magyarázatok hiánya
  • Helyesírási és fogalmazási hibák
  • célcsoport tudásszintjét figyelembe nem vevő tananyag

Van olyan elem, amit nem szeretnétek többé e-learning tananyagban látni?

A szerzőről

Elter Luca

Szóljon hozzá