Tippek és tévhitek

E-learning tippek 8.

elearning_helpBizonyára magunk is éltünk már át olyan vizsgahelyzeteket, amelyek után az addig megtanult ismereteket elfelejtettük, pár nappal a vizsga után pedig nem is emlékszünk, miről is tanultunk a vizsga előtti időszakban. Nézzük, mivel segíthetjük a tanulókat, hogy ez velük ne fordulhasson elő.

1)      Gondolkozzunk kisebb egységekben

Ahelyett, hogy egy 45 perc alatt elvégezhető tananyagot adunk ki a kezünkből, osszuk kisebb fejezetekre a tananyagot. Ezzel elkerülhető, hogy a tananyag közepén a tanuló kilépjen, az addig tanultakat pedig elfelejtse. Ennek kiküszöbölésére a kisebb fejezetek elejére illesszünk áttekintő részeket, hogy miről tanult eddig, miről fog, esetleg néhány pontozás nélküli ismétlő kérdést is közbeiktathatunk.

2)      Készítsünk nagyon rövid, tudásfrissítő kurzust.

Korábbi tananyagok összefoglalójaként használjunk rövid kis egységeket. Ezekben szerepeljenek lényeges ábrák, használt designelemek és karakterek. A legtöbb keretrendszer már képes előfeltételeket kezelni, így állítsuk be, hogy a rövid változat csak akkor legyen elérhető, ha a tanuló az eredeti, teljes anyagot már megtekintette.

3)      Biztosítsunk teret a megvalósításra.

Ha a tanulók megismernek például egy termékkel, akkor próbálhassák is ki, ezáltal könnyebben értenek meg összefüggéseket is, az élmények által nem felejtődik el a tudás. Nem kell ezt feltétlenül e-learning keretein belül megvalósítani. Választhatjuk a kevert a blended (kevert) oktatást, és szervezhetünk akár workshopot is a kurzus részeként.

4)      Küldjünk emlékeztetőket

Utókövetésként küldjünk a tanulóknak emlékeztető e-maileket, amelyben emlékeztetjük őket a legfontosabb elemekre. A tanultaknak megfelelően, ugye nem felejtetted el…? stb.

5)      Használjunk kiegészítőket

A kurzust elvégző csoportnak hozhatunk létre blogot, vagy twittert, ahol további tippeket oszthatnak meg egymással. Elkészíthetünk egy heti, vagy havi hírlevelet, amelyben a témát érintő legújabb híreket gyűjtjük össze. Ezek akkor a leghatékonyabbak, ha a tanulók maguk is részt vesznek elkészítésükben, ezért ösztönözzük őket témák küldésére.

A szerzőről

Elter Luca

Szóljon hozzá