Az új Lectora verziót sorozatunk végéhez értünk. Az befejező részben olyan funkciókat mutatunk be, amelyek az eddig verziókban nem szerepeltek, vagy nem kaptak elég nagy hangsúlyt.
A Lectora 11 újdonságait bemutató sorozatunk utolsó részében rövid áttekintést nyújtunk a Lectorába bekerült legújabb funkciókról, melyek elsősorban a csapatmunkát segítik.
Az újdonságok körét gyarapítják a tananyagokba beépíthető közösségi funkciók is. A Lectora lépést tartva a Social learning fejlődésével, közösségi ikonok beillesztésére ad lehetőséget: Facebook, Twitter, Google+ funkciók beágyazását akár külön-külön is megtehetjük. Praktikusak ezek a lehetőségek akkor, amikor a tanulócsoportnak, vagy munkahelynek van közös Facebook csoportja, ahol nyomon követhetik egymás tanulási útját. Hasznos lehet akkor is, ha a tanuló szimplán ismerőseivel szeretné tudatni, ha elvégzett egy tananyagot, véleményezni szeretné azt, vagy ajánlani szeretné másoknak.
Korábban már írtunk egy új, SCORM-hoz hasonló e-learning szabványhoz a Tin Can API-ról. A Lectora már ezt a szabványt is képes kezelni, publikálhatunk akár ebben a formátumba is.
Akárcsak a 10-es verzióban, itt is lehetőségünk van ReviewLinken keresztül közzé tenni anyagunkat. Ez azt jelenti, hogy az elkészült tananyag egy központi szerverre töltődik fel, amelyre e-mailen keresztül hívhatunk meg bárkit, hogy megnézhesse, majd kommentálhassa az oldalakat. A különbség, hogy az eddiginél nagyobb szerepet kapott ez a funkció. Mi is kipróbáltuk, könnyen kezelhető, hasznos dolognak tartjuk. A későbbiekben egy külön cikkben szeretnénk bemutatni a Trivantis ezen szolgáltatását, ezért nem is írnánk róla többet.
Összefoglalva az új Lectora sok kényelmi funkcióval bővült, logikusabb lett, mely elősegíti a tananyagok gyorsabb elkészítését, és a design elemek kreatívabb felhasználását.
A beszámoló és a képek alapján nektek mi a véleményetek az új Lectora verzióról?