A közösségi tanulás egy kognitív folyamat, amelyben a tanulóknak lehetőségük nyílik arra, hogy megosszák egymással a tanulási céljaikat és nézeteiket.
-
Kérdezd a szakértőket
A “Kérdezd a szakértőket” egy olyan közösségi tanulási funkció, amelyet egy LMS-ben lehet használni, hogy segítsen a tanulóknak megtalálni a válaszokat a témakörrel kapcsolatos kérdésekre vagy lekérdezésekre. A témák (szakértői) változnak,amik segítik a tanulókat abban, hogy kétségeiket tisztázzák és valós időben megoldják problémáikat. Mivel ezeket a kétségeket és problémákat megoldják, tárolhatóvá válnak a későbbi felhasználásra, referenciákra és a hasonló problémákkal küzdő alkalmazottak számára is.
-
Tartalomelemzés, visszajelzés és megjegyzések
Ha egy képzés vagy tananyag végén egy megjegyzésszakasz vagy egy visszacsatolási forma rendelkezésre áll, segítheti a vezetőket vagy a tanfolyamfejlesztőket abban, hogy olyan területekre összpontosítsanak, amelyek javítanak a hatékony és eredményes tanuláson. Az olyan egyszerű megjegyzések, mint a “köszönöm”, “ez hasznos” vagy “az „XYZ nem megfelelően magyarázható a tanfolyamon”, nagyon fontosak ezek visszajelzése a tanulói képzési programok fejlesztése szempontjából. A tanulók megjelölhetnek olyan tartalmat is, amely irreleváns vagy elavult.
-
Felhasználó által létrehozott tartalom
A keretrendszer olyan platformként is működhet, amely lehetővé teszi a tanulók számára, hogy munkájukkal kapcsolatos tartalmakat tegyenek közzé mobileszközük segítségével. Ezek a tartalmak lehetnek, videók, különböző dokumentumok, vagy akár képek. A felhasználók által megosztott tartalom segíthet más tanulóknak a fejlődésben. A „hagyományos” tananyag, vagy tartalom mellett, ezek, a tanulók által megosztott kiegészítő tartalmak az online kollaborációt, hiszen a közös tudásépítés és a résztvevők együttes tevékenysége, mint az interakciók egy különleges formája jelenik meg.
-
Közösségi média integráció
Az online közösségi platformok egy már meglévő, sokak által használt felületet kínálnak arra, hogy azoknak egy részét tanulási tartalmakkal töltsünk meg. Más részről, a közösségi média ikonjait a keretrendszerbe integrálva, lehetőséget biztosítunk a tanulók számára, hogy megosszák az elért eredményeiket, szakmai sikereiket vagy tanulási útjukat a társaikkal. Szakmai sikereik megosztása büszkeséggel töltheti el a munkavállalókat, ami képes lehet növelni a tanulási motivációt is.