Jó gyakorlatok Tippek és tévhitek

Hogyan erősítsd a közösségi tanulás elvét a keretrendszer segítségével? – III. rész

A közösségi tanulás egy kognitív folyamat, amelyben a tanulóknak lehetőségük nyílik arra, hogy megosszák egymással a tanulási céljaikat és nézeteiket.

  1. Gamification

A tanulók előrehaladása a tanulási útvonalon jelvényekkel és ranglistákkal is jelezhető a keretrendszerben. A gamifikáció megjelenése az LMS-ben azt mutatja, hogy a játékosítás és a közösségi tanulás kéz a kézben biztosíthatják a tanulói motivációt, elkötelezettséget, ennek következtében növelhetik a résztvevők aktivitását. A jelvények és különböző eredmények megszerzése, a ranglistákon való szereplés egészséges versenyt teremt a tanulók között, ami növelheti a tanulási hatékonyságot is.

  1. A tanulók felhasználói profiljai

A közösségi oldalak többsége felszólítják a felhasználókat, hogy adják hozzá munkakörüket, e-mailjüket stb. Ez lehetővé teszi a tanulók számára, hogy hozzáadják képességeiket, munkával kapcsolatos érdekeiket és szakmai eredményeit a Learning Management System profiljaikhoz, ami lehetővé teheti számukra, hogy részesei legyenek a projekteknek, amelyek a legjobban megfelelnek készségüknek.

  1. Jelvények a tanulók teljesítményéhez

Az LMS-ben lévő jelvények lehetővé teszik a keretrendszert menedzselők számára, hogy kommunikáljanak és konstruktív visszajelzéseiket megosszák a csapattagokkal. Egy jelvény odaadása hatékony módja annak, hogy egy tanuló vagy csapattakűg munkáját, aktivitását elismerjük és bemutassuk, hogy miért szerezték meg. Ezek a dicsérő jelvények arra késztetik a tanulókat, hogy a lehető legjobbat hozzák ki a munkájukból.

  1. Reszponzivitás

Egy olyan világban, ahol napjainkat, mobileszközeinkkel szorosan összekapcsolódva töltjük, szükség van arra, hogy az LMS rendszer mobilon is elérhető legyen és rugalmasan reagáljon a közösségi tanulás ösztönzésére. A tanulás nagy része különböző eszközökön történik, például telefonon vagy tableten. Függetlenül attól, hogy hol találhatók, az információknak mindenki számára hozzáférhetőnek kell lenniük. Ezért az LMS társadalmi funkcióinak teljes kihasználása nagyszerű eredményeket hozhat a tanulók elköteleződésének szempontjából.

 

 

Forrás

A szerzőről

Pauer László

E-learning szakértő az ARTudásmenedzsmentnél, tanári végzettséggel, korábbi pedagógusi és oktatásszervezői tapasztalattal.

Szóljon hozzá