Érdekességek Jó gyakorlatok Módszertan Tippek és tévhitek

7 hasznos lépés az e-learning projektmenedzsmentben

Számtalan alkalommal olvashattunk az e-learning projektmenedzsment iránymutatásairól. Folyamatosan alkalmazzuk ezeket és mindig törekszünk arra, hogy jobban csináljuk, mint a múlt alkalommal. Ebben a cikkben, egy egyedi sorrendben foglaljuk össze a lépéseket, hogy a legjobb praktikákat nyújtsuk az e-learning projekt menedzseléséhez.

Mi történik, amikor szöveg alapú e-learning projektmenedzsment iránymutatásokat használunk egy fejlesztés során?

Változásokat tapasztalhatunk, melyek elkerülhetetlenek és folyamatosan bekövetkeznek. Amikor a változások rendszeresek, bevett gyakorlattá válhatnak. A jelenlegi e-learning környezetben, olyan szervezetekkel találkozhatunk, melyek egyre összetettebb e-learning igényekkel rendelkeznek.

A képzéseknek sokkal rugalmasabbá, hozzáférhetőbbé és kifinomultabbá kell válniuk. Most tehát itt vannak az e-learning projektmenedzsment azon lépései, melyek biztosítanak minket arról, hogy ne maradjunk le semmi lényegesről.

Kezdjünk is hozzá!

1. Tervezés

Az ütemterv, időbeosztás készítése a teljesítésekről és a feladatokért felelős személyekről az első fontos lépés az e-learning projektmenedzsmentben. Az olyan táblázatkezelő programok használatával, mint az Excel, beosztásokat hozhatunk létre különböző szakaszokkal a tevékenységeknek, adott feladatokért felelősöknek és az esedékes dátumoknak. Ez megakadályozza az esetleges félreértéseket és segít tisztán látni a projekt menetét.

Ezután fontos megtervezni az előzetes feladatokat, melyeknek még azelőtt be kell fejeződniük, mielőtt a projekt elkezdődne. Minden lényeges információt hasznos előre egyeztetni az ügyféllel, mint például az informatikai és multimédiás korlátokat, a tartalom leírását, meghatározását, valamint a kis- és közép vállalkozások elérhetőségeit az ügyfél részéről. Győződjünk meg arról is, hogy tisztába vagyunk-e a tanulási célokkal és az ügyfél által aláírt teljesítési célokkal.

2. Tartalomgyűjtés

Ez a kutatás intenzív szakasza. Magába foglalja az anyagok összegyűjtését, valamint a tartalmi hiányosságok meghatározását és kiegészítését további kutatásokkal. Fontos, hogy a tartalmat hozzáigazítsuk a tanulási célokhoz. Egyeztessük az ügyféllel az egyes célok előzetes lépéseit, annak érdekében, hogy létrehozhassuk a teljesítményátadást.

Gyűjtsünk össze képeket, logót, sablont, szín rendszert és betűtípust a projekthez, majd osszuk meg ötleteinket az ügyféllel. Kérjük meg az ügyfelet arra, hogy válasszon ki néhány elemet, annak érdekében, hogy nagyobb beleszólása lehessen a projektben. Majd jelentkezzünk a következő lépésnél!

3. Oktatás megtervezése

Amikor megvannak a tanulási célok, és kitaláltuk a tartalmat, illetve a teljesítménycélokat, akkor eljött az idő arra, hogy meghatározzuk az oktatási stratégiát. Konzultáljunk az ügyféllel és adjunk neki választási lehetőséget abban, hogy maga az e-learning játék alapú, forgatókönyv alapú, történet vagy szimulációs alapú legyen. Ez magába foglalja majd a tartalmat, a multimédiát és a tanulási célokhoz kapcsolódó elemeket. Ez fogja az alapját képezni a projektünknek.

4. Forgatókönyv

Számos fajta forgatókönyv sablon érhető el annak érdekében, hogy megtervezzük a projekt irányát és megmutassuk az ügyfélnek mi az, ami várható lesz az e-leraning anyagban. A forgatókönyvbe létre kell hozni a tartalom és a narráció szkriptjeit. Másrészről pedig tartalmaznia kell a narrációs mintákat, melyet az ügyfél jóváhagy.

Jelezzünk a forgatókönyvről, mielőtt elkezdjük fejleszteni a projektet!

5. Fejlesztés és gyártás

Használjunk gyors prototípusú, fejlesztő programmal készített eszközt, annak érdekében, hogy létrehozzunk egy grafikus felhasználói felületet a kurzusunkhoz. Egy ilyen eszköz valóságos elképzelést nyújthat az ügyfélnek a teljes projektről, így könnyebben átláthatja majd azt.

Adjunk az ügyfélnek néhány választási lehetőséget, például a színsémák közül. Határozzuk meg a grafikát, képeket, karaktereket és az animációt majd fogadtassuk el ezeket az ügyféllel. Miután zöld utat kaptunk minden tervezésre és eszközre, kezdjük el fejleszteni az e-learning anyagot.

6. Minőségbiztosítás

Az e-learning projekt két változatban szokott létrejönni: az Alfa és a Béta verziókban. Az érdekelt felek és az ügyfél végignézik a projektet és javaslatokat tesznek az Alfa verzióban. Ezeket a változásokat a Béta verzió tükrözi, melyet egy valódi felhasználó által szoktunk letesztelni.

7. Integráció és átadás

A kész anyag betölthető és átadható a meglévő e-learning keretrendszerrel és meghatározott időben átnyújtható. Ez egy egyszeri, teljesen letölthető verzióban is átadható a rendszeren keresztül. Az e-learning keretrendszer igazából egy egyablakos ügyintézés a kurzusok integrációjához és kézbesítéséhez.

Láthatjuk, hogy az e-learning projektmenedzsment valóban egy összetett folyamat. Azonban, egyszerűbbé tehető a megfelelő ütemezési technikák és eszközök segítségével. Osszuk fel a következő projektet erre a hét szegmense és figyeljük meg, hogy a fejlesztés mennyivel hatékonyabban és stresszmentesebben fog működni.

Forrás:https://www.efrontlearning.com/blog/2017/01/elearning-project-management-tips.html?fbclid=IwAR3yKFdoXJVoy9n1QwY6WrOhatWYrvV1yZdcMQoSRZQXj3p-pC4LBkSOuk4

A szerzőről

elearning.co.hu

Szóljon hozzá