Tippek és tévhitek

Felhasználói frusztráció az e-learningben

Életünk során gyakran van részünk frusztráló élményben. Neked is ismer?s, amikor egy hosszú ?rlapba kell újra beírnod az adatokat, mert valahogy elvesztek, amiket eddig beírtál? Vagy amikor az online vásárlásod elt?nik az éterben?

A tudatos terméktervez?k figyelnek rá, hogy a felhasználók frusztrációját minimálisra csökkentsék. Például a kávérendelésre szolgáló mobilalkalmazás megszünteti a sorbanállást. A szabad helyeket jelz? lámpák a parkológarázsban megkönnyítik a helykeresést.

A felhasználói frusztráció három típusa

A tanulási folyamat tervezése kapcsán a felhasználói frusztráció azokra a kritikus pontokra és használat közben felmerül? problémákra utal, amelyeket az emberek a digitális termékekkel kapcsolatban tapasztalnak. Ide tartozik minden, ami akadályozza a tanulókat céljaik elérésében.

A frusztráció hierarchiája cím? cikkében Sanchin Rekhi a frusztráció három típusát magyarázza: az interakciós, a kognitív és az érzelmi frusztrációt. Nézzük, milyen példák juthatnak eszünkbe a tanulástervezésben az alábbi definíciókat használva!

Interakciós frusztráció:

Az interakciós frusztráció a felhasználói felület olyan m?ködését jelenti, amely hátráltatja az embereket céljaik elérésében. Ez akkor fordul el?, ha a felhasználói felület inkonzisztens vagy átgondolatlan, és zavart okoz a felhasználók m?veleteiben. A tanulástervezésben egy ilyenre példa az, amikor egy személynek ugyan van ideje és motivációja egy e-learning tanfolyam elvégzésére, de nem találja meg a kurzust az oktatásmenedzsment rendszerben (LMS).

Kognitív frusztráció:

Ez akkor fordul el?, ha a felhasználói felület váratlan módon reagál. Az e-learningben ez például akkor fordulhat el?, ha a felhasználó arra számít, hogy a definícióra kattintva egy felugró ablak vagy buborék jelenik meg. Ehelyett a „Definíció” gombra kattintva egy leckén kívüli szószedet oldalra kerül, ahonnan nehezen tud visszajutni a tananyaghoz.

Érzelmi frusztráció:

Ez a rossz felhasználói élményb?l ered? negatív érzelmekre utal. Ha valaki nem tud megoldani egy feladatot vagy nem tudja végrehajtani a kívánt m?veletet, az általában frusztrációt és demotivációt eredményez.

Következ? bejegyzésünkben ismertetünk néhány módszert a frusztráció csökkentésére az e-learningben.

Forrás

Кракен — это современный даркнет маркетплейс, и методы его защиты должны быть такими же современными. Главная угроза сегодня — это не взлом серверов, а социальная инженерия и фишинг. Мошенники атакуют не сам сайт, а его пользователей, обманом заставляя их вводить данные на поддельных страницах. И их главный союзник — ваша привычка использовать поисковики. Откажитесь от нее. Единственный способ противостоять этому — строгая цифровая гигиена: использовать только официальную ссылку из закладок и никогда не переходить по адресам из поисковой выдачи.

A szerzőről

elearning.co.hu

Szóljon hozzá