Folytatjuk cikksorozatunk második részét, melyben további 4 szolgáltatást mutatunk be, melyek hasznosak lehetnek üzleti megbeszélések, kisebb létszámú képzések, tréningek vagy oktatás megtartása során.
Google Meet
A Meet a Google felhőszolgáltatására épülő üzleti videókonferencia szolgáltatása, mely 2020 tavaszától érhető el ingyenes formában is. Az ingyenes változatban 100 fő vehet részt egyszerre, mely nagyon kedvező, ha egy közepes létszámú, csoportos oktatást szervezünk. Azok, akik G Suite előfizetők, illetve oktatási partnerek, akár 250 fős videóhívást is indíthatnak. A Meet nagy előnye, hogy full HD minőségben láthatjuk és hallhatjuk egymást.
Funkciók:
- teljes, nagyfelbontású képernyőmegosztás,
- chat funkció,
- élő közvetítés indítása,
- felvétel rögzítése,
- beszédkövető funkció, mely valós időben, feliratokat készít az elhangzottakról (csak angol nyelven),
- telefonon keresztüli kapcsolódás,
- médiastatisztikák követése.
Jitsi Meet
A Jitsi ingyenes és nyílt forrású rendszer, mely többplatformos hang (VoIP), videókonferencia és azonnali üzenetküldő alkalmazások összességéből áll. Használata során nincs szükség bejelentkezésre, a felhasználók maguknak állíthatnak be egyedi meeting azonosítót. Összesen 50 résztvevő tud jelen lenni egy megbeszélésen.
Funkciók:
- képernyő, prezentáció megosztása,
- chat funkció,
- statisztikák lekérdezése beszélgetésekről,
- meeting szobák létrehozása és zárolása jelszóval,
- élő konferencia közvetítése Youtube-on keresztül,
- telefonon keresztüli kapcsolódás.
Skype
A Skype a Microsoft telekommunikációs alkalmazása, melyben videó beszélgetések, hanghívások, valamint azonnali üzenetküldő szolgáltatások érhetők el.
Népszerű és megbízható szolgáltatásnak minősül, melyben akár 100 résztvevővel is csatlakozhat. A Meet Now funkció segítségével lehetőség van regisztráció nélkül is csatlakozni egy beszélgetéshez, meghívás útján.
Funkciók:
- képernyőmegosztás,
- Chat funkció,
- csatlakozás telefonnal,
- SMS küldése,
- hívás rögzítés,
- élő feliratok bekapcsolása,
- privát beszélgetések létrehozása
Cisco Webex
A Cisco Webex 2007-ben alakult, amikor a Cisco Systems megvásárolta a Webex-et. Céljuk olyan szolgáltatás nyújtása, mely ugyan olyan hatékonyságú kommunikációt biztosítson online, mintha az élőben zajlana. Mindezt számos kommunikációt támogató eszközökkel igyekeznek elérni. Sajnos a beszélgetésben részt vevők létszámmá eléggé korlátozott, mindössze 25 ember tud egyszerre csatlakozni egy videóhívásba.
Funkciók:
- Videóhívás,
- Konferenciamegbeszélés,
- Telefonon keresztüli csatlakozás,
- Képernyőmegosztás,
- Képernyőfelvétel,
- Külön videószobák nyitása,
- Szemelyre szabható beállítások a felületen,
- HD videó és hang minőség.
Forrás: