A mai rohanó, zavaró tényezőkkel teli világunkban sajnos nehéz még a tanulást is belezsúfolni a hétköznapokba. Erre a problémára nyújt megoldás a mikrolearning módszertana, ismerkedjünk meg vele!
Mit nevezünk mikrolearningnek?
Egy rugalmas tanulási megközelítésről beszélünk, amely elsősorban kis és könnyen feldolgozható információtömböket használ, annak érdekében, hogy a tanuló 5-10 perc elérjen egy tanulási célt. Jellemző rá, hogy sokféle interaktivitást kínál, sok segédletet és csatolmányt is tartalmaz annak érdekében, hogy ha kicsivel több ideje lenne valakinek jobban el tudjon benne mélyedni. Célja viszont elsősorban az, hogy egy konkrét tudásanyagot szeretne átadni a tanulónak.
Ezeket a tananyagokat célszerű minden mobileszközre optimalizálni, figyeljünk arra, hogy gyorsan töltődjenek be, ne legyen hozzá szükség semmilyen speciális lejátszóprogramra. Nem egy újkeletű módszer, mégis sokan nem használják jól.
Mit NEM nevezünk mikrolearningnek?
Semmiképpen sem nevezünk mikrolearningnek pár perces videók megnézését, vagy ennyi idő alatt elolvasható pdf-eket. Sok mítosz is kering a módszer körül, melyet a Commlabindia.com szedett össze.
1. mítosz: Mikrotanulás a tananyagok 5 perces részekre való bontása
Egészen más megközelítést igényel a mikrolearning. Itt az egységek egy adott dolog megtanulására összepontosítanak.
2. mítusz: Mikrotanulás bármilyen szituációban használható
Előfordulnak olyan témák, melyek annyira komplexek, hogy nem érdemes 5 perces bontásokban tanítani. Például egy pénzmosás tananyagot nem feltétlenül jó ötlet sok kis darabra osztani.
3. mítosz: Komplex, nagyobb horderejű tananyagok elsajátítására nem alkalmas módszer
Attól függ mennyire tudjuk jól megfogni a fő tudáselemeket. Ha ezt sikerül megfogalmaznunk, akkor fel tudjuk köré könnyedén építeni a magyarázatokat, 1-2 feladatot 5-10 percben.
4. mítosz: A mikrolearning teljes mértékben helyettesíteni tudja az e-learning rendszerünket
Kitűnő eszköz a tanulás támogatására, de teljes mértékben nem tudja helyettesíteni a nagyobb terjedelmű e-learning tananyagokat.
5. mítosz: Csupán az addig tanultak megerősítésére szolgál
Abszolút jó módszer ismétlésre, de nem kizárólag arra tudjuk használni. Próbáljuk ki kever oktatásban is!
Ti mit gondoltok, akár mint tananyagfejlesztő, akár mint tanuló?
Forrás: http:// https://blog.commlabindia.com/elearning-design/microlearning-myths-busted-infographic