Előző héten az online tanulási stratégiákkal foglalkoztunk. Folytatjuk témánkat, cikkünk második részében további öt elearning stratégiát mutatunk be, mellyel új lendületet vihetünk online képzésünkbe.
E-book beépítése
Ha szöveges pdf dokumentumokat, munkavállalói kézikönyvet, szabályzatokat és egyéb más forrásokat szeretnénk könnyebben emészthetővé tenni, akkor az e-book lehet a megoldás.
A tartalom ezáltal könnyen kezelhetővé, bármikor hozzáférhetővé válik. A fejezetek kialakítása a szövegben történő eligazodást is könnyíti, követhetővé teszi. A tanulók számára ez a megoldás kevésbé okoz ijedtéget, mintha egy vastag köteg szöveges dokumentumot kapna a kezébe. Az időbeli kötöttségek nélkül, akár több részletbe is fel tudják dolgozni az információkat, amikor épp idejük van rá.
Robusztus értékelések
Ahhoz, hogy a tanulók tudásfelmérése valóban eredményes legyen, fontos egy jó módszertan kiépítése. Ilyen például egy nagy kérdéshalmazú tesztbank kialakítása, melyből vizsga során csak egy bizonyos számú kérdést „teszünk fel” a tanulóknak véletlenszerűen. Ezzel elkerülhetjük, hogy a tanulók ugyanazt a kérdést kapják, illetve több sorozatból álló teszt esetében is kisebb az esély rá, hogy azonos kérdések szembejönnek a tanulókkal. Ezáltal ténylegesen felmérhető a valódi tudás, több körön keresztül.
Videó által vezérelt tananyag
Hatékony módszer a tanulók bevonzásához és tananyag tartalmának elmélyítéséhez. A videók felkeltik az érdeklődést és lekötik a tanulók figyelmét. A videó során beépíthető rávezető, majd tudás ellenőrző kérdés, mely által még inkább hatásos lesz a tanulás.
Hang alapú forgatókönyv
Hasonló hatást válthat ki a hangalapú tananyagok megléte, mellyel szintén szituációkat mutathatunk be. Ilyen bemutatott helyzet lehet például egy üzleti, vagy akár segélykérő telefonbeszélgetés, melyet lejátszhatunk a tanulóknak a tananyag során.
A lejátszott beszélgetéseket szintén kiegészíthetjük kérdésekkel, tesztekkel.
Gamifikált kvíz
A gamifikáció kiváló mód arra, hogy szórakoztató, játékos érzetet keltsen a tanulókban miközben a tudásuk próbára van téve.
Ilyen eszköz lehet erre a pontok, jelvények gyűjtése mely lendületet adhat a képzés elvégzése során. Meghatározott körönként beállíthatunk időzített „tudásfelmérést”, mellyel pontokat gyűjthetnek a tanulók és tovább léphetnek a következő anyagrészhez.
Összefoglalás
A felsorolt online képzési formák nagyszerű példák arra, hogyan tehetjük tartalmunkat vonzóvá, hatékonnyá, eredményessé. Alkalmazásukkor azonban fontos szem előtt tartani a célközösséget és ehhez igazítani a tananyagot, valamint a benne lévő funkciókat.
Reméljük cikkünk segített új ismeretekhez, ötletekhez jutni.
Ha pedig még nincs kialakított online képzési programod és érdeklődsz iránta, látogass el honlapunkra, ahol megismerkedhetsz szolgáltatásainkkal: https://www.artudasmenedzsment.hu/
Forrás: https://www.elucidat.com/blog/online-training-examples/