Érdekességek Eszközök Jó gyakorlatok

E-learning hatékonyságának növelése

Az online képzések használatának növekedése magával hozta az igényt az összetettebb, bonyolultabb elearning tartalmak felé. Mindez a tananyagfejlesztőket nagyobb, izgalmasabb feladat elé állítja, mely teret ad a kreativitásnak.

A kihívás azonban sokszor a hatékonyság megteremtésében mutatkozik meg, főleg mivel a legtöbb vállalat olyan e-learning tartalmat szeretne, amely egy méretben használható és amely egyetlen modulban lefed mindent.

Ennél azonban léteznek jobb megoldások is! Cikkünkben öt olyan tippet mutatunk be, mely javítja az e-learning tartalmak hatékonyságát és a szervezetet a jobb képzési és üzleti eredmények felé tereli.

1.Tipp: E-learning tartalmak használata a scrom modulokon túl

Az LMS-alapú SCORM modulok a vállalati e-learning alappillérei és számos esetben valóban a legjobb választásnak tekinthetőek. De messze nem az egyetlennek! Mikrolearning, szöveges üzenet, chatbot alapú tartalom, infografikák, videók, podcastok, e-könyvek, szimulációk stb… a lehetőségek listájának csak a képzelet és a rendelkezésre álló erőforrások szabnak határt.

Vizsgáljuk meg, mire képes a csapatunk és eszközeink, találjunk ki új ötleteket, és ami a legfontosabb, gondoljuk át, kik a célcsoportunk, és hogyan fogják használni az e-learning tartalmat.

  • A tudás átadása és megtartása a cél? Válasszunk egy folyamatos tanulási paradigmát, amely alapulhat akár mikrolearningen. Hozzuk létre úgy a képzést, hogy azt naponta vagy hetente többször, rövid sorozatokban létrehozva végezhessék el tanulók. 
  • Viselkedés megváltoztatása az igény? A szimulációs és a forgatókönyv-alapú tanulás erre nagyszerű megoldásokat nyújt.
  • Folyamat tanítására van szükség a képzésben? A videók használata remek eszközök mindezek bemutatására.

2. tipp: világos, átlátható tanulási célok megfogalmazása

Gondoljuk át, milyen célból képezzük a tanulókat? A képzések befejeztével mi az, amit szeretnénk, hogy tudjanak és hasznosítsanak a tanulóink? A tanulási céloknak konkrétnak és mérhetőnek kell lenniük. Tartalmazniuk kell egy cselekvési tervet a kezdettől a befejezésig, amely segíti az oktatókat abban, hogy a tanulókat az alapismeretektől a magasabb szintű gondolkodás és megértés felé vezessék.

Használjunk táblázatokat, grafikonokat az eredmények követéséhez és leszűréséhez, így az egész folyamat során láthatjuk a teljesítéseket. Így szükség esetén be tudunk avatkozni a folyamat alatt is.

3. tipp: Tanulók bevonása, megtartása egy nagyszerű történettel

Ugyanazt témakört számos verzióban fel lehet dolgozni, el lehet készíteni a tanulók számára. Használhatjuk a narratív vezetés, történetmesélés eszközeit, szituációs, játékos feldolgozást, vagy akár ezek kevert verzióját is. A lényeg, hogy a célcsoport számára azt a leghatékonyabb megoldást válasszuk, mely megragadja őket, és biztosítja az elkötelezettséget számukra a tananyag iránt.

4. tipp: A kevesebb néha több!

Ahelyett, hogy egy enciklopédiát próbálnánk létrehozni a tanulók számára, melyben minden információ megtalálható, inkább szűkítsük a tananyag tartalmát, fókuszálva a lényeges információkra. A tanulók sokkal hatékonyabb eredményt érnek el, ha nincsenek elárasztva végtelen mennyiségű információval. Miután meghatároztuk a tanulási céljait, válasszuk ki azokat a tartalmakat, melyek elengedhetetlen a célok eléréséhez.

5. tipp: A tanulók tájékoztatása

A visszajelzések beépítése az e-learning tartalomba nagy hatással bírnak. A visszacsatolás gyakran tudásellenőrzéseken és egyéb tevékenységeken keresztül történik a képzés során.

Milyen célt szolgálhat?

  • Tájékoztatás,
  • Önellenőrzés,
  • Korrekciók,
  • Bizonytalanság csökkentése.

Ne feledjük, a jobb e-learning tartalom, jobb eredményhez is vezet! Befektetni időt, energiát és pénzt egyaránt kifizetődő egy jól felépített képzéssel.

Forrás: https://www.neovation.com/blog/39-5-ways-to-improve-your-elearning-content

A szerzőről

elearning.co.hu

Szóljon hozzá