Módszertan Tippek és tévhitek

Felsorolás helyett

Have-to-use-bullet-points_400x200

A felsorolások elmaradhatatlan kellékei az oktatóanyagoknak, érdemes lehet azonban más megoldás után nézni, ha nem akarunk túl hivatalos, rideg hangulatot teremteni.

Fontos a kurzus elején megértetni a tanulókkal a kurzus célját, és bemutatni, hogy pontosan mit is fognak tanulni. Felsorolással könnyen összefoglalhatjuk a tananyag tartalmát, de sok tanuló csak továbbkattint, hogy minél előbb elkezdhesse (és befejezhesse) a kurzust. Egy látványos bevezetővel viszont felkelthetjük az érdeklődést és hangsúlyozhatjuk a kurzus fontosságát, gyakorlati hasznát, és biztosak lehetünk benne, hogy a tanulók több figyelmet fognak szentelni a tananyagnak.

Ez a videó kiváló lenne egy biztonságos vitorlázásról szóló e-learning kurzus bevezetőjének. Interaktív és teljes figyelmet igényel. Egy lista nem tudná ilyen hatásosan bemutatni a mentőmellény fontosságát. Emellett a beépített játék aktív részvételre  késztet, így hívja fel a figyelmet arra, hogy milyen hamar el lehet fáradni a vízben. Egy ilyen videó után minden kétséget kizáróan megértik a tanulók a kurzus célját.

A felsorolásnak megvan a maga helye. Egyszerű és kevésbé szabadon értelmezhető, mint egy drámai videó, azonban nem ez az egyetlen módja, hogy tájékoztassuk a tanulókat a kurzus céljáról.

 

Ti hogyan ragadjátok meg a tanulók figyelmét? Milyen ötleteitek vannak, hogy a felsorolást valami kreatívabb megoldásra cseréljétek? Kommentben várjuk a véleményeteket!

A szerzőről

Baráth Anna

Szóljon hozzá