Módszertan Tippek és tévhitek

Hogyan írjunk e-learning tananyagot?

Az e-learning tananyagok fejlesztése során fontos figyelembe venni, hogy milyen nagy jelent?sége van a szövegnek. Ne feledkezzünk meg róla, hogy itt a kommunikáció f? formája írásos. Még akkor is, ha vannak videóink vagy más digitális elemeink, a szöveg a f? elem. Szövegként jelenik meg az összes f? tartalom, és mindaz, amit általánosságban a tananyagról tudni kell. Ezért az e-learning kurzusok készítésénél elengedhetetlen a világos, tömör és figyelemfelkelt? szövegírás.

Hogyan írjunk e-learning tananyagot és mit kell figyelembe venni?

Írjunk a célcsoportnak

Ennek megvalósításához elengedhetetlen, hogy ismerjük a célcsoportunkat. Tudnunk kell az életkorukat, a kulturális környezetet, amelyben élnek, mit csinálnak, milyen tapasztalatokkal rendelkeznek… Ez azért fontos, mert így tudjuk, milyen stílusban írjunk, milyen hangot üssünk meg, és mennyi humor fér bele. Ez lehet?vé teszi, hogy kapcsolatot építsünk ki a tanulókkal, ami kedvez?en hat a figyelmükre és a tanulási folyamatokra.

Tervezzük meg, mir?l fogunk írni

Fontos, hogy ne csak azt foglaljuk vázlatba, amit verbálisan szeretnénk elmondani, hanem azt is, hogy milyen audiovizuális vagy digitális elemekkel fogjuk alátámasztani az elhangzottakat. Ezen túlmen?en, amikor azon gondolkodunk, hogyan írjunk meg egy e-learning tananyagot, akkor azt is szem el?tt kell tartanunk, hogy mi a tanulási cél, vagy milyen stratégiát alkalmazunk a figyelem felkeltésére.

Könnyen befogadható szöveg

Ne felejtsük, hogy a legtöbb hallgatónak, aki ezt a típusú kurzust választja, sok más elfoglaltsága is van, így kevés az idejük. Ezért elvárják az áttekinthet? tartalmat és nem veszik jó néven a sok szöveget, ami által elveszthetik érdekl?désüket, és nem biztos, hogy folytatják az olvasást. Ezért fontos, hogy világos szövegeket írjunk, és tiszta, követhet? stílusban kommunikáljunk.

Tömör szöveg

Amikor e-learning kurzust hozunk létre, a kommunikációnak lényegretör?nek kell lennie, ne legyen a szövegben felesleges információ, amely nem kapcsolódik lényeges témákhoz. A hosszú és terjeng?s tartalmak miatt elveszítjük a tanulók figyelmét. Törekedjünk arra, hogy ne mindent a szöveg segítségével magyarázzunk el – ha úgy érezzük, hogy egyes részekhez egyéb eszközt is be lehet vetni a könnyebb érthet?ség érdekében, válasszunk bátran grafikai elemeket vagy videókat, amelyek megkönnyítik a tanulás folyamatát.

írjunk közérthet? szövegeket

Fontos az e-learning tartalmak formális stílusban történ? kialakítása, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy a legújabb tanulmányok szerint a köznyelvi megfogalmazás felgyorsítja a tanulást. Ennek az az oka, hogy a tanulók a fogalmak megértésére összpontosíthatják a figyelmüket , nem pedig az általuk nem ismert szavak megértésére.

Csempésszünk humort a szövegbe

 Az e-learning tartalom elkészítésekor segíthet a formális nyelvezet lágyításában, ha élünk a humor adta lehet?ségekkel.  Csempésszünk a szövegbe egy viccet, metaforát vagy akár egy példát, amelyr?l úgy gondoljuk, hogy ismer?s lehet számukra. Az ilyen típusú elemek könnyebben megjegyezhet?vé teszik az információt, és ezáltal felgyorsítják a tanulást.

Alkalmazzuk bátran ezeket a kis tippeket a gyakorlatban – tanulóink gyorsabban tanulnak, és hálásak lesznek érte.

?Forrás

A elearning.co.hu kínálta átfogó online kurzusok segítségével könnyedén fejlesztheti szakmai és személyes készségeit, miközben az allyspin izgalmas és szórakoztató játékai garantálják a kikapcsolódást tanulás közben is.

A szerzőről

elearning.co.hu

Szóljon hozzá