Érdekességek Tippek és tévhitek

5 ok az elearning képzésre

Miért fontos a munkavállalóink képzése?

Mindig örömmel fogadjuk az olyan megkereséseket, amikor a vezetőség be szeretne vezetni valamilyen oktatásmenedzsment rendszert, vagy csupán a meglévő e-learning rendszert szeretné jobbá tenni. Mindegyikük egyet ért abban, hogy a mai gyorsan változó technológiák, helyzetek mellett elengedhetetlen a munkavállalók folyamatos fejlesztése és az esetleges hiányok kezelése.

Az elucidat.com 5 okot sorol fel, miért fontos egy cég életében az oktatás, miért kell nagy hangsúlyt kapnia a kötelező képzések elvégzése mellett más képzéseknek, mindezt költséghatékonyan.

Lássuk mik ezek!

  • Sokszor találkozunk azzal az indokkal, hogy a vállalati képzések drágák. Persze mindig próbálunk alternatív, költséghatékony, nyílt forráskódú megoldásokat kínálni partnereinknek, mégis felmerül többször a kiesett munkaidő, az új, e-learninggel foglalkozó kolléga felvételének problémája. Egy kutatás ugyanakkor kimutatta, hogy nem vonzó képzési lehetőségek miatt az első évben az új kollégák csaknem 40%-a int búcsút munkahelyének. Ha jobban belegondolunk, a távozó alkalmazottak pótlása és újbóli betanítása szintúgy hatalmas pénz és időráfordítást igényel a HR részéről.
  • Azok az alkalmazottak, akik rendszeres képzéseken vesznek részt sokkal hatékonyabbak és rejtett képességeik is jobban kiaknázhatók. Ennek az oknak rögtön két, rövidtávon megtérülő hatása lesz a vállalat életében: Több munka elvégzésére lesznek képesek ugyanazon az időnbelül, valamint a partnerek elégedettsége is növekedni fog.
  • A megfelelő képzést kapó új és meglévő kollégák munkaszintje alapjaiban magasabb lesz, ezzel kiküszöbölve a nagyobb hibalehetőségeket. Munkájukban ezáltal kevesebb szükség lesz utómunkákra, javításra, kevesebb idő fog elmenni a problémakezelésre.
  • A képzett  – és ezzel együtt elégedett – munkatársak a megbízók, partnerek felé is profizmust közvetítenek, így képesek megtartani őket, könnyebben tudnak új üzleteket kötni. Nyilvánvalóan olcsóbb és könnyebb a meglévő ügyfeleket megtartani, de ebben a szituációban az elégedett ügyfél ajánlások által is újabb üzleteket hozhat számunkra.
  • Ahogy korábban írtuk, egy képzési rendszernek és fenntartásának nem kell szükségszerűen drágának lennie. Megoldható házon belül is adott kolléga átképzésével, némi munkaátszervezéssel. Ezzel egyrészt a munkavállaló is értékesebbnek érezheti magát, másrészt pedig a továbbképzés hozzájárul az elégedettsége növeléséhez.

Végül, de nem legutolsósorban érdemes az egyik Deloitte jelentésre is egy pillantást vetni, miszerint a cégek képzésre fordított kerete évről évre növekszik. Tehetünk tehát azért, hogy ezt a költségvetést ne az újabb és újabb kollégák betanítására, hiányosságának pótlására fordítsuk, hanem inkább a folyamatos, színvonalas e-learning vagy blended learning oktatásokra, fejlesztve ezzel munkavállalóinkat.

Forrás: https://www.elucidat.com/blog/why-employee-training-is-important/

A szerzőről

elearning.co.hu

Szóljon hozzá