Érdekességek Jó gyakorlatok Tippek és tévhitek Trendek

Hibrid munkahelyi fejlesztések

Az elmúlt két évben jelentősen átalakultak a munkahelyek, a munkavégzés helye és ideje rugalmassá vált, megteremtve ezzel a „hibrid” munkahelyeket.

A megszokott napi rutinok, gyakorlatok, kapcsolattartási módok teljesen átalakultak, ugyanígy a képzési stratégiák is módosításokat követelnek meg. Egyrészt figyelembe kell vennünk, hogy munkavállalóink adott esetben lehet, hogy már 100%-ban home officeban dolgoznak, másrészt több hangsúlyt kell fektetnünk bizonyos kompetenciák fejlesztésére, pl.: kapcsolattartás, kommunikáció.

Nézzünk néhány tippet, milyen változtatások lehetnek szükségesek:

Mérjük fel újra a képzési igényeket

Hibrid munkavégzési módszer alatt nem csupán azt értjük, amikor valaki home officeban dolgozik, hanem időbeni eltéréssel is számolnunk kell a munkavégzést illetően. Mérjük fel, hogyan jelenik meg cégünknél az új munkamódszer. Milyen tudásanyag szükséges akár egy új belépőnek, vagy egy évek óta nálunk dolgozó kollégának, aki most kezdte a hibrid munkamódszert. Térjünk ki a munkavégzéshez elengedhetetlen tudásanyagra és a hibrid munkavégzéshez szükséges módszertan megismertetésére.

Vegyük sorra a hibrid munkavégzéshez szükséges soft skilleket

A távmunka egyértelműen akadályozza a hatékony csapatmunkát és az együttes problémamegoldást. Gátolja a kommunikációt és nincsenek meg olyan helyzetek, amelyekkel nap mint nap találkozhatunk az irodában. Ennek fényében több, színesebb kínálatú soft skill tréningeket szükséges beépítenünk képzési kínálatunkba. Pl.: kommunikáció, időgazdálkodás, együttműködés online stb.

Frissítsük a vezetőképzést

Nem csak a munkavállalók közti dinamikára, hanem a vezetőkre is másképp hat a hibrid munkavégzés. Gondoljunk csak arra, hogy egy vezető nem feltétlenül tud mindenkivel személyesen találkozni, ezáltal megszűnnek a napközbeni gyors csevelyek, és az is előfordulhat, hogy egy távmunkában dolgozó beosztott kevesebb figyelmet kap. Készítsük fel ezekre az esetekre vezetőinket.

Gondoljuk újra kevert oktatásainkat (blended learning)

Amennyiben még élünk a kevert vagy tantermi oktatás lehetőségével, gondoljuk végig hogyan építjük be a csapatmunkát és a többi együttműködési lehetőséget a kollégák között.

Újítsuk meg a képzési kínálatot

Próbáljunk meg minél több olyan képzést kínálni, amelyre széles idősávban tudnak bejelentkezni a kollégák. Használjuk a mikorlearning elvét!

Vizsgáljuk felül jelenlegi oktatásmenedzsment rendszerünket

Nézzük meg, hogy jelenlegi LMS-ünk mennyire alkalmas távoli elérésre. Ha egy robosztus, régi rendszerről van szó előfordulhat, hogy nehézkes elérni otthoni hálózatról. Hatalmas igény van már a mobileszközökről való elérésre így azt is ellenőrizzük mennyire támogatja a rendszer, ha telefonról, vagy tabletről szeretné valaki elérni.

Szeretnénk azt is megjegyezni, hogy a cikkben felsorolt lépések folyamatos felülvizsgálatot igényelnek, nem pedig akkor szükséges végigvenni a lehetőségeket, ha jelentős változás áll be a cég életében. Törekedjünk a folyamatosan megújuló, vonzó képzési kínálatra!

Ha szeretnél bővebb információt megtudni a hibrid oktatásról, akkor következő cikkünket ajánljuk neked: https://elearning.co.hu/2021/07/18/a-hibrid-oktatas-jellemzoi/

Forrás: https://elearningindustry.com/how-to-build-training-program-for-hybrid-workplace

A szerzőről

elearning.co.hu

Szóljon hozzá