Az agykutatók azt állítják, hogy minden egyén különböző szintű neuroplaszticitással rendelkezik, ami számtalan tanulási magatartáshoz és tanulási stílushoz vezet. Rohanó világunkban a tanulásnak egyre hatékonyabbnak kell lennie, lehetővé téve az új ismeretek gyorsabb átvételét.
Mindez felvezeti a következő kérdést: Hogyan hozhatunk létre csúcsminőségű, személyre szabott tanulási élményeket, amelyek ötvözik a megfelelő pedagógiai megközelítést a feltörekvő EdTech eszközök maximális kihasználásával?
A „mix and match” megközelítéssel bemutatjuk!
Témaválasztá érdeklődés szerint
Ahelyett, hogy egy fix tervet nyújtunk a tanulók elé, hagyjuk, hogy ők legyen saját maguk tanárai. Persze támpontokat, javaslatokat adhatunk, segítve ezzel munkájukat, de a döntés lehetőségét hagyjuk meg számukra.
Elmélet és gyakorlat arányai
Ne statikus elemekként készítsük el a tananyagot, amin nem lehet változtatni. Hagyjuk meg a tanulóknak, hogy dönthessenek abban, mekkora rész elméletet és mekkora gyakorlatot szeretnének feldolgozni. Tekintettel a mikrolearning trendjére, ha a tananyag rövid részekként készül el, annak rugalmasságot kell biztosítania abban, hogy hogyan vegyítsék a kívánt elméleti mennyiséget a gyakorlattal.
Interaktivitás százaléka
Vannak, akik sokkal hatékonyabban dolgoznak fel egy anyagot, ha társaikkal interakcióba lépve megbeszélhetik, közösen tanulhatják a kurzus részeit. Ezzel ellentétben mások akkor tudnak eredményes tanulást elérni, ha egyedül dolgozzák fel a feladatokat. Hagyjunk szabadságot a tanulóknak ebben is, hogy mindenki a számára megfelelő módon vehessen részt a kurzusba.
Oktató kiválasztása
Ha több oktató tartja ugyanazt a kurzust, adjunk lehetőséget arra, hogy a tanuló válassza ki azt, akivel leginkább szeretne együtt dolgozni. Így átgondolhatja ki az, akivel a leginkább tud azonosulni a tapasztalata, tanítási módszerei stb. alapján. Számos tanulmány kimutatta, hogy az ilyen fajta kapcsolódás később nagyobb elkötelezettséget biztosít a tanulónak a kurzus iránt.
Ne féljünk szabadságot adni a tanulóknak! A keretek között megadott döntési lehetőségek nagyban befolyásolják a kurzus sikerit.
Bízzunk meg a tanulókban, hogy ismerik saját tanulási szokásaikat annyira, hogy a számukra megfelelő módok mellett fognak dönteni!
Forrás: https://elearningindustry.com/personalization-beyond-imagination