Érdekességek

Az LMS-ben rejlő kihívások – 1. rész

/Gyakorlati útmutatók iskolavezetők számára/

Ebben a két részes cikksorozatban megvizsgáljuk az LMS által előforduló kihívásokat, illetve azt, hogy milyen lépéseket tehetünk ezek leküzdése érdekében.

LMS kihívások áttekintése

Az LMS kihívásainak leküzdése előtt fontos, hogy felismerjük melyek azok a tényezők, amik hátráltatják a hatékony működést, hogy aztán megtehessük a szükséges lépéseket a megszüntetésük érdekében.

Kihívások megértése

  • Tanárok eredménytelen képzése

A tanárok megfelelő képzése a hatékonyabb LMS használathoz vezet. Az elégedettséghez nagyban hozzájárul a képzettségi szint az LMS-ben, hiszen így kerülhetnek olyan módszerek kialakításra, mely a tanulókra és a tanárokra is eredményesen hathatnak.

  • Szemelyre szabással kapcsolatos problémák

A személyre szabottság arra vonatkozik, hogy az LMS képes kielégíteni az egyéni igényeket, valamint arra, hogy van lehetőség az egyes platformok egyedi szerkesztésére, megjelenítésére. A tanárok gyakran saját erőforrásaikat, eszköztáraikat akarják használni, melyeket az idő folyamán már kialakítottak ám soksor mindezt az LMS-be nem tudják beépíteni, vagy nem összeegyeztethető a kívánt igénnyel. Ezek a felesleges erőfeszítések azonban időveszteséghez vezetnek, így fontos a személyre szabottság szempontjait figyelembe venni és ez alapján kialakítani egy kurzust/tananyagot.

  • Hiányos PowerPoint integráció

A PowerPoint egy széles körben elterjedt eszköz, melyet a tanárok és diákok is egyaránt használnak így gyakori, hogy az igények megkövetelik ennek használatát. Fontos azért, hogy ismerjük a PPT LMS-be való integrálását és mindezt eredményesen tudjuk hasznosítani, hiszen egyszerűbb tananyagoknál az integrálás gyors és hatékony módszernek mutatkozik.

  • Tanfolyamkezeléssel és tartalommal kapcsolatos problémák

A tanfolyamkezelés információrendszerezést jelent, tehát azt, hogy mind a tanár mind pedig a tanuló hozzájuthasson a szükséges információhoz. A nem megfelelő információközvetítés hosszabb időt és akár költséget is vonzhat maga után.

  • Felhasználói interakcióval kapcsolatos kérdések

Fontos, hogy az interakciókat ne hagyjuk el, hanem az igénynek megfelelően alakítsuk ki azokat, hiszen interakciók nélkül a tanulók figyelme hamar megbomlik és a tudás elsajátítása lassabban történik meg. Az LMS által ezek széles spektrumait használhatjuk, alakíthatjuk ki, viszont a megfelelő tudás és rendszerismeret elengedhetetlen.

Forrás: https://elearningindustry.com/key-lms-challenges-practical-guide-for-school-leaders

A szerzőről

elearning.co.hu

Szóljon hozzá