Érdekességek Eszközök Trendek

Hogyan adta fel a leckét egy játék az e-learning világának?

Az idén júniusban, Los Angelesben megrendezett E3 játékvásár több lendületet hozhat az e-learning világába, mint elsőre gondolnánk. A Microsoft népszerű szimulációs sorozatának legújabb játéka, a Microsoft Flight Simulator 2020 trailere és előzetes beszámolók alapján olyan valósághűre sikeredett, hogy könnyen össze lehetne téveszteni egy műholdfelvétellel is. Nem véletlenül. A játék fotorealisztikus 3D reprezentációi ugyanis műholdfelvételek és mesterséges intelligencia segítségével készültek.

A Windows 10-re és Xbox-ra érkező szimulációs játék 4K felbontással operál, olyan színmélységgel, mely a legkisebb árnyalatbeli különbségeket is láthatóvá teszi (a megszokott 16.7 millió szín helyett 1.07 milliárd).

Mindez persze óriási rendszerkövetelményeket támasztana, ha tárhelyet kellene foglalnia. A Microsoft azonban a mesterséges intelligencia és a felhő segítségével megkerülte a problémát. Az adaptive streaming technológia miatt ugyanis a játék nem fut teljes egészében, hanem mindig az adott környék adatait hívja le a felhőből, amiket a mesterséges intelligencia alakít hiperrealisztikus tájjá.

De mi köze mindennek a digitális tanuláshoz?

Amellett, hogy egy mai napig használt szimulációs szoftver, a Prepar3D is a Flight Simulator sorozaton alapszik, számos útmutató kézikönyv áll pilóták rendelkezésére, hogy a sorozat játékait hogyan használhatják tréning programként. Annyi biztosan elmondható, hogy minél realisztikusabb a játék, annál jobb szolgálatot tehet a pilótáknak tréningjeik során.

A játéksorozat olyan sikeressé vált az évek során, hogy számos hozzáadható extra funkciót alkottak hozzá különböző fejlesztők. A Microsoft nyitott a fejlesztésekre, Microsoft Flight Simulator Insider Programjukkal az elkötelezett rajongókat célozták meg, akik javaslatokat tehetnek a játék javítása érdekében. Természetesen nem minden javaslat vezet minél hasznosabb és eredményesebb tréning élményhez, de amíg a valósághűség áll a fejlesztések középpontjában, nem lehet mellélőni.

Források:

https//www.elearning-journal.com/en/2019/09/10/simulations-game-professional-training/

https://www.amazon.com/Microsoft%C2%AE-Flight-Simulator-Training-Aid/dp/1560276703

https://theaircurrent.com/technology/exploring-the-big-sky-microsoft-is-creating-for-flight-simulator-2020/

https://qubit.hu/2019/10/11/az-uj-flight-simulator-utan-orokre-megvaltozik-mit-ertunk-az-alatt-hogy-elethu

https://pixabay.com/photos/children-win-success-video-game-593313/

A szerzőről

elearning.co.hu

Szóljon hozzá