Múlt héten került megrendezésre az e-learning egyik legnagyobb magyarországi konferenciája, a MoodleMoot, amelynek idén az Óbudai Egyetem adott otthont.
A nyolcadik alkalommal megrendezett eseményen a Magyarországon legelterjedtebb nyílt forráskódú oktatásmenedzsment rendszert ismerhették meg jobban az érdeklődők.
A kezdő plenáris ülés után két szekcióban folytak az előadások. Az előadások nagy része (sajnos még mindig) a felsőoktatás köré épült, csak néhány foglalkozott vállalati
megoldásokkal. Voltak kimondottan érdekes, valós tapasztalatokon alapuló előadások, amelyek esetében néha sajnáltuk, hogy csak 15-20 percig beszélhetett az előadó. Bizonyos előadások címe nagyon vonzónak tűnt, tartalmuk viszont ennél kevéssé volt érdekes és újat mondó. Többször találkoztunk azzal a problémával, hogy az e-learning sokak számára még mindig egy dokumentumokkal – jobb esetben SCORM szabványnak megfelelő olvasókönyv csomagokkal – feltöltött Moodle, és nem interaktív, mozgalmas tananyag csomag. Kezdeményező, elképzelésekkel teli, új megoldásokat kereső és mutató hozzáállással is találkoztunk szép számmal, így mi is gazdagabbak lettünk néhány információval. Ezek várhatóan itt a blogon is meg fognak jelenni.
A második napot egy workshop zárta, ahol mindenki véleményt nyilváníthatott azzal kapcsolatban, hogy milyen trendek fognak következi a nyilvános tartalmakkal és nagy létszámú kurzusokat (MOOC) illetően.
A konferencia szervezésére nem lehetett semmi panaszunk, ezúton is gratulálunk a szervezőknek. Véleményünk szerint jövőre érdemes lenne néhány előadást, szekciót a Moodle vállalati környezetben történő alkalmazhatóságának szentelni, hiszen idén is kevésbé volt érintve ez a téma.
[…] ott tartunk, hogy a „szakértők” a MOOC fogalmában sem tudnak egyetérteni (lsd.: 2013-as Moodle konferencia). Értelme pedig lenne a hasonló kezdeményezésnek itthon is, ebben mindenki […]
[…] vettünk az idei MoodleMoot konferencián, ahol egy előadás keretén belül szembesültünk néhány megdöbbentő adattal. Magyarországon […]