Kollégánk 2014. január 17-én részt vett a Tanulási hatékonyság növelése – innovatív vállalkozói képzések a BGF-en című konferencia panelbeszélgetésén. A konferencia az ENELFA – Entrepreneurship by E-Learning For Adults Vállalkozási ismeretek felnőttek részére e-learning útján című Leonardo da Vinci projekt záró eseménye volt. A panelbeszélgetés során az ELTE PPK, a BME pénzügy tanszék, a Pannon Egyetem, a Geoview Kft. és a VOSZ képviselőivel közösen áttekintettük többek között az e-learning elterjedtségét, lehetőségeit és buktatóit a hazai felsőoktatásban. Elhangzott, hogy az e-learning nem egy opcionálisan választható oktatási forma, amelyre a jövőben oda kell figyelni, hanem olyan képzési módszer, amely nélkül a hazai felsőoktatás elveszítheti a tanulóit.
Érdekes beszélgetés alakult ki arról, hogy milyen szinten van, lenne szükség szabványokra, módszertanokra annak érdekében, hogy a felsőoktatási intézményekben elterjedt Moodle rendszerekben valódi tananyagok jelenjenek meg, de mégse korlátozzuk az oktatói szabadságot. Konkrét példák hangzottak el a tantermi és az e-learning oktatás együtt éléséről illetve egymás kiegészítéséről.
Az ENELFA projekt keretében BGF PSZK által egy 30 modulból álló e-learning tananyag került létrehozásra, amely vállalkozási készségeket oktat. A modulok általánosak, nem érzékenyek a gyakran változó hazai jogszabályi környezetre, így a tananyagból például az Üzleti szerződésekről, kínálat pozicionálásáról vagy a mérleg megértéséről szerezhetnek ismereteket a tanulók. Nagyon fontos kiemelnünk, hogy a modulok tananyagszerkesztő eszközben készültek (Articulate), amely tudomásunk szerint egyedi a hasonló pályázatok kö rében. A projekt eredménye így a látványos, interaktív, vagyis az e-learning általunk alkalmazott definíciójak megfelelő e-learning tananyagon túl tucatnyi olyan felsőoktatási tanár, akik láttak és használtak már tananyag fejlesztő eszközt.