Események

MoodleMoot konferencián jártunk – 2. rész

Folytatjuk beszámolónkat a MoodleMoot 2018 konferenciáról.

Az ebédszünet után két szekcióban folytatódott a program, melyből természetesen a vállalati szekcióra voltam kíváncsi. A négy itt elhangzó előadásban hallhattunk arról, hogy milyen gyakori nehézségekkel kell megküzdenie annak, aki egy nagyvállalatnál a Moodle, illetve általában az e-learning bevezetésére adja a fejét. Ugyanitt szóba került a komoly játékok, és a viselkedés alapú távoktatás témaköre is.

A második szekció inkább kitekintés volt a Moodle egyéb felhasználásai felé. Számomra az egyik legérdekesebb a nap végén tartott Workshop volt, amit Duchon Jenő tartott a Gamifikáció témakörében. Az előadás egy kis gamifikációs alapozástól indulva azt mutatta be, milyen lépésekben érdemes felépíteni egy gamifikált kurzust, és ez pontosan mit is jelent a Moodle rendszerben létrehozott kurzusokban. Természetesen az előadás prezentációja eleve kódolt volt, melyhez a jelszót a nap folyamán a folyosón kifüggesztett négy feladat megoldásával kellett a hallgatóknak összerakni!

A konferencia második napja ismét plenáris előadásokkal kezdődött, ahol megismerhettük az Óbudai Egyetem tapasztalatait a kötelező e-learninges kurzusokkal kapcsolatban, melyeket a hallgatók a Moodle rendszerben végeznek el, illetve megvizsgáltuk, hogy milyen lehetőségek vannak a Moodle mobilapplikációjában, és milyen korlátai vannak annak, hogy ez szélesebb körben elterjedjen az oktatásban. Végül a Moodle fordításáról hallhattunk egy előadást, aminek különlegessége, hogy a kivetített prezentációra kollégánk, Pauer László neve is felkerült, hiszen ő azon kevesek egyike, akik beküldött fordításaikkal hozzájárultak, hogy a magyar nyelvre való fordítottság 100%-on áll a lefordított nyelvcsomagok listájában.

A workshopokon részletes bemutatót láthattunk a H5P pluginról, és egy rövid ismertetőt a Moodle 3.5 újdonságáról, a GDPR modulról. Ezután kicsit beleleshettünk abba hogy a Debreceni Egyetem különböző Moodle rendszerein milyen pluginok segítik a működést, és ezekkel milyen tapasztalatok vannak, majd befejezésként arról láthattunk egy előadást, hogy a Moodle beépített jelentésein kívül milyen lehetőségeink vannak arra, hogy az adatbázisban tárolt adatokat kinyerjük, és hogyan tudjuk erre az Alakítható lekérdezések és az Ad-hoc riportok pluginokat felhasználni.

Összességében elmondható, hogy a 2018-as MoodleMoot konferencia egy nagyon családias esemény volt, ahol a Moodle iránt elkötelezett szakemberek adták át tapasztalataikat a rendszer bevezetésével és használatával kapcsolatban. A szervezők mindenképpen szeretnék, ha a következő eseményre nem kéne 2 évet várni, és egyik fontos céljuk a résztvevők létszámának gyarapítása is.

A szerzőről

Lazányi Mariann

E-learning szakértő az ARTudásmenedzsmentnél

Szóljon hozzá