Tippek és tévhitek

4 hiba, amit ne kövessünk el, ha Gamificationt alkalmazunk

Az Elearning Industry összegyűjtötte azt a 4hibát, amit semmiképp sem kövessünk el a mai divatossá vált Gamification alkalmazása közben.

gamification

  1. Túl sok jutalom: Ha a tanuló minden aprós jó válaszért, vagy akár kattintásért pontot, vagy egyéb jutalmat kap, azt fogja hinni, hogy túl könnyű, nem neki való és hamar elveszti érdeklődését. Nagyon fontos persze a pozitív visszajelzés is, de meg kell találni egy középutat, hogy a nyeremények sem túl könnyen elérhetőek, sem túl irreálisan nehezen megszerezhetőek legyenek.
  2. A játék nem felel meg a tanulási céloknak: A gamificationnal feldobott e-learning tananyagok célja általában az, hogy a tanuló jól érezze magát, kialakuljon benne egy versenyszellem, a tanulásra kellemes időtöltésként tekintsen. Ha ezek hiányoznak, akkor nem lesznek motiválva nemhogy a nyeremények megszerzésére, de még a tanulásra sem.
  3. Hibás a játékmenet: Nem csak a tananyagot kell több körösen tesztelni, hanem a gamification rendszert is. Értve ezalatt a díjak megszerzését, határidőket, az egésznek a működését. Ha valamiért hibásan működik a rendszer, a tanulók megint csak elveszíthetik motivációjukat.
  4. Csak a nyereményekre fókuszál a verseny: Semmiképp se hagyjuk, hogy a tanulás egyéni versennyé váljon. Az egyéni jutalmazáson túl, díjazzuk a csapatmunkát, amely segítségével a tananyag elsajátítása is mélyebb lesz.

Véleményeket kommentben várjuk, amennyiben pedig érdeklődik megoldásaink iránt, ezen a felületen teheti fel kérdéseit.

A szerzőről

Elter Luca

1 hozzászólás

Szóljon hozzá