Az Elearning Industry összegyűjtötte azt a 4hibát, amit semmiképp sem kövessünk el a mai divatossá vált Gamification alkalmazása közben.
- Túl sok jutalom: Ha a tanuló minden aprós jó válaszért, vagy akár kattintásért pontot, vagy egyéb jutalmat kap, azt fogja hinni, hogy túl könnyű, nem neki való és hamar elveszti érdeklődését. Nagyon fontos persze a pozitív visszajelzés is, de meg kell találni egy középutat, hogy a nyeremények sem túl könnyen elérhetőek, sem túl irreálisan nehezen megszerezhetőek legyenek.
- A játék nem felel meg a tanulási céloknak: A gamificationnal feldobott e-learning tananyagok célja általában az, hogy a tanuló jól érezze magát, kialakuljon benne egy versenyszellem, a tanulásra kellemes időtöltésként tekintsen. Ha ezek hiányoznak, akkor nem lesznek motiválva nemhogy a nyeremények megszerzésére, de még a tanulásra sem.
- Hibás a játékmenet: Nem csak a tananyagot kell több körösen tesztelni, hanem a gamification rendszert is. Értve ezalatt a díjak megszerzését, határidőket, az egésznek a működését. Ha valamiért hibásan működik a rendszer, a tanulók megint csak elveszíthetik motivációjukat.
- Csak a nyereményekre fókuszál a verseny: Semmiképp se hagyjuk, hogy a tanulás egyéni versennyé váljon. Az egyéni jutalmazáson túl, díjazzuk a csapatmunkát, amely segítségével a tananyag elsajátítása is mélyebb lesz.
Véleményeket kommentben várjuk, amennyiben pedig érdeklődik megoldásaink iránt, ezen a felületen teheti fel kérdéseit.
[…] idén is. Az első ilyen trend a gamification, amiről már írtunk korábbi cikkünkben. ITT gyűjtöttünk pár hasznos tanácsot a gamification e learningbe építésével […]