Egy korábbi cikkünkben írtunk már a tananyagokban elhelyezett videók minőségi kritériumairól, ezúttal pedig egy videószerkesztő és videó készítő programot, a Camtasia Studiot mutatjuk be.
Alapvetően a Camtasia-t két forrásból tudjuk megszerezni, egyrészt a Lectorával kapjuk csomagban, másrészt pedig hivatalos oldalukról is megvásárolható önmagában is. Bárhonnan is szerezzük be a szoftvert, nagyban megkönnyítheti munkánkat, ha tananyagainkat videókkal szeretnénk színesebbé tenni.
Aki ismeri a Windows Movei Maker programot, ismerős lehet a kezelőfelület felépítése. A videókat, szövegeket egy idősáv segítségével tudjuk egymás után rakni, majd ehhez narrációt, szöveget, zenét is adhatunk.
A szoftver egyik fő funkciója a „screen recording”, vagyis képernyőrögzítés. Mivel a Lectora erre nem képes, ezért a Camtasiat használva könnyen készíthetünk akár szoftverdemót is, amelyhez rögtön narrációt is rögzíthetünk.
Milyen esetekben használható a Camtasia?
- Ha egyszerűen csak fel szeretnénk venni egy előadást webcamerával. Ezt később a tanulóknak átadhatjuk, így bárhol bármikor újranézhetik az előadást (blended learning)
- Szoftveroktatást készíthetünk. Vegyük fel, mi történik a képernyőn, mutassuk meg a szoftver működését ezen a módon lépésről lépésre. A részek közé a Camtasia Studio segítségével kvízkérdést is illeszthetünk, ellenőrizve a megértést.
- A Camtasia-ban készült anyagok közvetlenül tölthetőek fel a Youtube-ra, így a címzettekhez egyszerűen, könnyen juthat el az elkészült anyag. Használható, ha ügyfelek számára szeretnénk valamilyen információt, videót kis határidőn belül eljuttatni, vagy egész egyszerűen csak véleményeztetni szeretnénk egy-egy anyagot.
Kimenetet illetően a Camtasia egy sajátos formátumba menti a nyersanyagot, miután elkészültünk a videóval, mp4 formátumba exportálhatjuk azt.
[…] a nyelvoktatás áll. Ebben az esetben kifejezetten pozitív hatása van annak, hogy ha a képernyőn megjelenik a narrátor arca, hiszen ez nagy segítség a tanulóknak abban, hogy követni tudják a tartalmat. […]
[…] a nyelvoktatás áll. Ebben az esetben kifejezetten pozitív hatása van annak, hogy ha a képernyőn megjelenik a narrátor arca, hiszen ez nagy segítség a tanulóknak abban, hogy követni tudják a tartalmat. […]