A tanulók nyomonkövetéséről már írtunk az első részben és a tudásfelmérésről is írtunk már. Ezen a héten tévhiteket bemutató sorozatunkban azt cáfoljuk meg, hogy e-learning segítségével nem lehet megfelelőn mérni a tudást.Évekbe telt, mire kidolgozták, hogy a távoktatásban miként mérhető a tanulás folyamata. Teszt? Vizsga? Munkahelyi siker? Az igazság, hogy a tanulás sikerét hasonló módszerekkel mérhetjük, mint tantermi képzés esetében. Ezeket az eredményeket, pedig a nemzetközi szabványoknak megfelelően (SCORM, AICC, Tin Can API) tartják számon a keretrendszerek.
Ezzel talán még közelebb kerülünk az adott tanuló tanulási életútjához. Miután a tanulók elvégezték az adott kurzust a riportokat legtöbb esetben le tudjuk menteni, Excel tábla segítségével pedig percek alatt látványos és informatív kimutatásokat, diagramokat készíthetünk.
Tanárként is kiemelkedő lehetőséget kapunk: mérhető, hogy a tanulók mely kérdéssel boldogultak a legjobban és melyik okozott problémát. Utólag felülvizsgálhatjuk, hogy az tananyag nem foglalkozik-e túl keveset a problémás résszel. A tananyagszerkesztők és keretrendszerek általában nem csak zárt, hanem nyitott kérdések beillesztésére is lehetőséget ad, így nem okozhat problémát a tesztek elkészítése sem.
Ti mit gondoltok erről?