Eheti tévhitünkben arra keressük a választ, hogy az e-learning valóban unalmasabb-e, mint a tantermi képzés. Sokak szerint az e-learning tananyagok elsajátítása annyiból áll, hogy a tanuló ül a számítógép előtt és olvas. Külső megfigyelőként ez így is tűnhet, de figyeljünk meg egy tantermi oktatást, ahol az előadó elméleti tudást ad át, vagy akár próbál átadni… Ugyanazt látjuk.
Vizsgájuk meg a két oktatási forma közti különbségeket mélyebben. Amikor az e-learninges tanulók belefognak a tananyag elsajátításába, beregisztrálnak több helyre, chaten megismerik társaikat, nem érzik korlátok közé szorultnak magukat. Megosztják tapasztalataikat, fórumokon keresztül beszélnek meg témákat, munkájukat megosztják, akár fotón keresztül is.
Ezzel szemben mit látunk a tantermi csoportban? Időbeni és helybéli korlátok közé zsúfolva a tanulók nem képesek ugyanolyan szinten odafigyelni az oktatóra. Van aki fáradt, van akinek más jár a fejében és ugyanúgy állnak fel az óra végén, mint ahogy leültek.
Lehetne még sorolni a példákat, mindenki döntse el maga, hogy melyik környezetben érezné jobban magát. Egy oldottabb hangulatú, korlátok nélküli világban, vagy egy zárt tanteremben. Ezek persze szélsőséges esetek, aki nem ért egyet, az gondoljon a blended, kevert típusú oktatásra.
Nektek mi erről a véleményetek?