Tippek és tévhitek

E-learning tippek 11.

elearning_designNagyobb, multinacionális szervezetekben sokszor alkalmazzák a „design thinking” módszert, amely annyit jelent: design/kreatív gondolkodás. De mit jelent ez pontosan, és hogyan használjuk ezt fel e-learning tananyag készítésekor?

 

A gondolkodásmód célja a projektek során felmerülő problémák kreatív megoldása. A folyamatban elsőként konkrétan meghatározzuk a problémát, majd a megoldásra, több, kreatív megoldásmódot keresünk. Nézzük, miként tudjuk ezt a gondolkodásmódot felhasználni!

1)      Meghatározás: Keressük meg a probléma legmélyebb okát, határozzuk meg, hogy miből fakad a probléma, miként jelentkezik, hol okoz gondot. Pl.: tanulók érdektelensége, miért érdektelenek, mihez vezet ez, stb.

2)      Kutatás: Keressük meg a probléma miértjét. Miért motiválatlanok a tanulók? Kérdezzük meg őket személyesen, hogy miért tartják unalmasnak a tananyagokat, milyen ötleteik vannak. Ez a lépés ne egy kérdőív formájában jelenjen meg, hanem személyesen szólítsuk meg őket.

3)      Gondolatok: Munkacsoportunk tagjaival ötleteljünk. Osszuk meg a tapasztalatokat, hallgassuk meg egymás javaslatait. Gyűjtsük ezeket össze, írjuk fel sorba mindet, ne vessünk el egyet sem.

4)      Prototípus: Válasszunk ki kipróbálandó sémákat, majd próbáljuk ki, mennyire javít a tanulók hozzáállásán az újonnan kiadott anyag. Példafolyamatunkban ez megjelenhet új designban, újfajta szövegfeldolgozásban, új elemekkel tarkított tananyagban.

5)      Választás: Visszajelzések alapján válasszuk ki a legmegfelelőbb megoldást, de a többit se dobjuk kukába, ezek később is segítségünkre lehetnek.

6)      Alkalmazás: Használjuk az újonnan megszületett elemet, elemeket a tananyagban.

7)      Tanulás: Vizsgáljuk meg az eredményeket és a visszajelzéseket. Fogadjuk el a kritikákat, és ezeket átgondolva vegyük őket figyelembe a későbbiekben.

A szerzőről

Elter Luca

1 hozzászólás

Szóljon hozzá