Nem győzzük hangsúlyozni, mennyire fontos a tananyagok monotonitásának megtörése egy-egy interaktív elem segítségével. Már említettük, hogy az interakció nem merül ki ide-oda kattintgatásban, egy-egy kérdés feltevése mellett.
Ezen a héten további interaktív elemekre adunk ötleteket.
Álljunk meg néha: Az elméleti részek közé tegyünk elgondolkodtató kérdéseket. Pl.: Mit gondolsz, hogyan lehet javítani a…? Miért fordulhat elő, hogy…? Ezekhez a gondolkodtató kérdésekhez csatolhatunk képeket, lehetőségeket adhatunk meg.
Érzelmek bevonása: Próbáljunk meg olyan példákat, történeteket beilleszteni a tananyagba, amelyeket a tanulók esetleg átélhettek munkahelyükön, vagy találkozhattak már vele. Ezzel a módszerrel a megértés is könnyebben fog menni.
Feladatok: Minden elméleti részhez találjunk ki feladatokat, hagyjuk, hogy a tanulók maguk írhassák meg a projekttervet, ütemtervet, rakja a helyére a címkéket, stb.
Kapcsolatfelvétel lehetősége: Noha az e-learning technika és ember kapcsolatáról szól, a kurzusok mellé tegyünk chat, fórum lehetőségeket is, így a tanulók számára elérhető lesz egy olyan tér, ahol fel tudják venni a kapcsolatot egymással.
[…] szenteljünk a hosszas szövegek és felsorolások elkerülésére, ehelyett használjunk inkább ábrákat. Bátran merüljünk el a vizualitás tengerében, ne féljünk használni videókat, […]
[…] szenteljünk a hosszas szövegek és felsorolások elkerülésére, ehelyett használjunk inkább ábrákat. Bátran merüljünk el a vizualitás tengerében, ne féljünk használni videókat, […]