Mit rejt tovább gomb?
A tovább gomb az elektronikus tananyagok elengedhetetlen része. Sokszor hallani, hogy egy tananyag monotonitása akkor törhető meg legjobban, ha nem ugyanoda kell mindig kattintani ahhoz, hogy a következő oldalra jussunk. Hogyan küszöbölhető ez ki, és szükség van-e egyáltalán a tovább gombra?
Sok tananyagfejlesztő eszközben lehetőségünk van időzítésre, így a tovább gomb nem feltétlenül szerepel a kezdetektől az oldalak sarkában. Alkalmazhatjuk azt a módszert is, hogy a tovább gomb csak akkor válik láthatóvá, ha a tanuló megválaszol egy kérdést, vagy egy adott elemre kattint. ezzel még nincs megoldva a figyelem fenntartása. Íme néhány tipp, hogy a tanuló motivált legyen a következő oldal megtekintésére – akár a tovább gombbal, akár nélküle:
- Tegyél fel egy provokatív, érdekes kérdést, amire a választ csak később tudja meg a tanuló
- Használj befejezetlen mondatot, aminek a következő oldalon van a befejezése
- Hasonlíts össze és ütköztess véleményeket külön oldalakon
- Kreálj egy problémát, amelynek a megoldása oldalról oldalra bontakozik ki
- Illeszd az anyagot egy történetbe, amelynek cselekményét fokozatosan ismeri meg a tanuló (mint a könyvekben)
Ezek mellett tartsuk szem előtt, hogy a tovább gombot nem feltétlenül kell hanyagolni. Amennyiben mégis megtesszük, ügyeljünk rá, hogy egyértelműek legyenek az utasítások, hogy hogyan jut a következő oldalra.