Az elmúlt alkalommal a tananyagok történetére hívtuk fel a figyelmet, ezúttal pedig a történetben szereplő karakterekről lesz szó. Sok e-learning anyag lát napvilágot, amelyben az információkat puszta tényként kapják a tanulók, amit elolvasnak, majd továbblépnek. Az anyag egy idő után monotonná, unalmassá válik, nézzük, mit tehetünk ez ellen!
Megfelelő karakterek kiválasztása: Képzeljük el a tananyag célcsoportját, majd alkossunk meg egy, kettő, vagy akár három karaktert, akik párbeszéde alapján megismerhető a tananyag. Ne csupán külső jegyekre gondoljunk. A bemutatkozó slide-on jelenjen meg a karakterek életkora, beosztása, akár néhány személyiségjegye is.
Szövegkönyv: Írjuk meg a párbeszédeket, majd kérjünk meg néhány kollégát, hogy olvassák fel a szövegeket. Ekkor fogjuk meghallani, hogy mennyire értelmesek, összefüggőek a szövegek, netán mennyire gördülékenyek, vagy döcögősek a párbeszédek. Törekedjünk rá, hogy legyen valóság íze, vagyis maximum 1-2 soros szövegek váltsák egymást.
Szöveg pontossága: Kérjük meg a téma egy szakértőjét, hogy olvassa át, hogy helyesek-e a szövegek, nehogy szakmailag pontatlan anyagot nyújtsunk át a tanulóknak.
Stílus: Amikor írjuk a szövegkönyvet, ne zsargonnyelvet beszéljünk, hanem maradjunk az egyszerű nyelvnél, és csak ha a téma megkívánja, akkor használjuk az adott terület/téma szakszavait.
[…] többször írtunk arról, hogy melyek a tananyagban használható karakterek, történetek előnyei és hátrányai. Ezúttal egy 5 perces anyagot mutatunk arról, hogy hogyan […]
[…] tananyagfejlesztés során.Már többször írtunk arról, hogy melyek a tananyagban használható karakterek, történetek előnyei és hátrányai. Ezúttal egy 5 perces anyagot mutatunk arról, hogy hogyan […]