Eheti, e-learning tippeket bemutató sorozatunkban olyan elemeket sorolunk fel, amelyeket a tanulók nem látnak szívesen egy elektronikus tananyagban. Érdemes ezeket megszívlelni:
- e-learning kurzus használatának túlzott részletezése
- görgetés oldalra, nem megfelelő felbontás választás
- nem működő gombok, zsákutcák az elágazásokban
- olvasókönyvszerűség: szöveg, kép, szöveg, kép…
- túl sok felesleges megjelenési mód: villogás, beúszás, stb
- folyamatosan ismétlődő, zavaró animáció
- átláthatatlan elágazások, ahonnan nem lehet visszatérni a tananyagba
- gombok melyek nem működnek
- 404-es hiba. Az oldal nem található
- túl sok kattintás
- sablonos oldal felépítés: jobb oldalt szöveg, bal oldalt kép…
- letölthető fájlok tömkelege, amelytől olyan az anyag, mint papírt olvasni képernyőn keresztül
- túl sok történelmi tudáselem, használjunk inkább érdekes adatokat, történeteket a témákhoz
- interaktivitás kimerül feleletválasztós kérdésekben
- narráció esetén a tovább gomb blokkolása, amíg a szöveg a végére nem ér
- túl kicsi betűk, zsúfolt, áttekinthetetlen oldalak
- hanganyag használata, de leírva sehol sem található a szöveg
- felsorolás túlzott használata
- PowerPoint előadás anyaga e-learning tananyagnak nevezve
- tananyag egy bizonyos idő után már nem elérhető, a tanuló viszont szeretne benne valamit megnézni
- visszajelzések hiánya és tesztkérdésre adott válaszokhoz tartozó magyarázatok hiánya
- Helyesírási és fogalmazási hibák
- célcsoport tudásszintjét figyelembe nem vevő tananyag
Van olyan elem, amit nem szeretnétek többé e-learning tananyagban látni?