Az alkotói válság nem csak a művészeket érintheti, ezért mai cikkünkben néhány tippet adunk, hogyan szerezhetünk inspirációt e-learning tananyagunkhoz.
Keressünk példát: Természetesen nem arra gondolunk, hogy egy az egyben másoljunk le egy másik anyagot, viszont kiindulási pontként segíthet új ötletek gyűjtésében.
Brainstorming: Az anyaggal kapcsolatos összes ötletedet gyűjtsd össze, még azokat is, amelyek elsőre megvalósíthatatlannak vagy oda nem illőnek tűnnek, sose tudhatod, hogy a későbbiekben nem használhatóak-e fel.
Állj meg egy pillanatra: A jó ötletek általában hirtelen ugranak be, ezért ne agyalj rajtuk görcsösen. Tarts szünetet, sétálj egy nagyot vagy játssz egyet a kedvenc számítógépes játékoddal.
Hirtelen ötletek: Az előbbi tippből kiindulva lehetőleg mindig legyen nálad toll és papír vagy a mobiltelefonod, hogy a gyorsan bevillanó ötleteket azonnal le tudd írni. Hiszen amilyen gyorsan jönnek, olyan hirtelen el is illanhatnak a memóriánkból.
Szokatlan megoldások: Rengeteg inspirációs forrást tartalmazhatnak a számodra fontos dolgok. Például az érdeklődési körödből is kiindulhatsz, nézd meg a kedvenc rajzfilmedet vagy menj el egy kiállításra.
Határok átlépése: Teszteled saját magad és ötleteid határait, amennyire csak lehet. Csináld azt, amit valójában szeretnél és engedd el az egyéb tényezőket.
Tökéletesre törekvés: Felejtsd el! A maximalizmus háttérbe szorítja a tananyagfejlesztés élvezetes oldalát. Nem kell tökéletesnek lennie minden egyes résznek, helyette törekedj az ötletességre és a produktivitásra.
Befejezés: Hagyj elég időt a tananyag elkészítésére, de írj ki magad elé határidőt, nehogy beleess abba a hibába, hogy mindig alakítasz valamit az anyagon, így az sose kerül „végleges” állapotba.
Ti hogyan szereztek ötleteket egy-egy tananyaghoz? Az ötleteket, véleményeket kommentben várjuk!