A következőkben 3 egyszerű tippel próbálunk megoldást mutatni a tanulók figyelmének felkeltése és annak megtartására.
- Interaktivitás
Egy jelenléti oktatás esetében nem sok sikert várhatunk egy egyszerű felolvasástól vagy ppt-s előadástól. Ez a módszer az e-learning esetében is kudarcra van ítélve. Hatékonyabb, ha elérjük azt, hogy a tanulók részt vegyenek a tartalomban. Ezt szerepjátékokkal, a témakörhöz illő keretsztorival és segítő karakterek használatával érhetjük el a legötletesebben.
- Lényeges pontok kiemelése
A megrendelő szempontjából érthető, hogy minél több információt szeretne „belezsúfolni” egy e-learning anyagba. Viszont a sok szöveg inkább elrettentő hatást fog kelteni a dolgozóban, ezért fontos, hogy a tananyagfejlesztő kiemelje a főbb és kritikusabb pontokat. Nem sok esély van arra, hogy a tanuló szóról szóra emlékezni fog az olvasottakra, ezért hatékonyabb, ha azt mutatjuk meg neki, hogy hol találja a pontos információkat, ha egyszer szüksége lesz rá.
- Vizualitás
„Egy kép többet mond ezer szónál.” A mondás különösen igaz, ha a tanulási folyamatról van szó. Pont emiatt fontos, hogy szánjunk időt a megfelelő kép megtalálására. Ugyanis, ha a tanuló már sokadjára látja ugyanazt a képet, akkor arra fog asszociálni, hogy semmi újat nem tartalmaz az adott tananyag az előzőekhez képest. A helyes képi elem megmutatja a tanulónak, hogy miért is fontos elsajátítania új tudást a témakörben.
Nektek még milyen elemek keltik fel az érdeklődéseteket egy e-learning anyagban? Véleményeiteket kommentben várjuk!
[…] tippeket kínálunk arra vonatkozóan, hogyan lehet egy e-learning tananyagban a tanulók aktív figyelmét fejleszteni. Ezt a készséget nem olyan könnyű elsajátítani, mivel sok időt, elszántságot, […]