Amikor stock fotókat keresünk, akkor a bőségzavartól könnyen túlterheltté válhatunk. Tippjeink segítségével időt és energiát spórolva találhatjátok meg a megfelelőeket.
Ahelyett, hogy napokat zsörtölődnénk a tökéletes kép kiválasztásával, érdemes ezt a három indikátort megvizsgálni, hogy eldöntsük számunkra releváns-e egy kép vagy sem: a témát, a közönséget, és az elkötelezettséget.
Például, ha egy orvosok számára készülő kurzushoz keresünk képeket, melynek témája az, hogyan kommunikáljanak hatékonyan a pácienseikkel, a következőket érdemes átgondolni:
Kapcsolódik ez a fotó a témához?
A képnek, amit választasz, legyen köze a témához. Ha egy kommunikációról szóló kurzust készítünk, akkor válasszunk olyan képeket, ahol az emberek beszélnek, vagy az eszközökről, amikkel kapcsolatot teremtenek egymással. Az orvosoknak szóló kommunikációs képzéshez az eLearning Brothers oldalán rengeteg egészségügyhöz kapcsolódó képet találunk, például az orvosi környezetről, vagy az orvosokról és a betegekről.
Megfelelő ez a kép a közönségnek?
A következő szempont a relevanciánál az, hogy a tanulók kötődnek-e a képekhez. Mielőtt kiválasztunk egy képet érdemes informálódni, hogy milyen típusú képek találhatnak kedvező fogadtatásra. A tanulóknak kapcsolódniuk kell a képekhez, ezért fontos, hogy a kurzusban mindenféle alakú, nemű, bőrszínű emberről legyenek találhatóak képek.
A példánkban szereplő orvosi kommunikációs kurzusnál a tanulóknak vajon a valósághű fotók tetszenének jobban, vagy a rajzolt képek? Van egy előérzetünk, hogy melyik, de nem lehetünk ebben száz százalékig biztosak, ezért érdemes szakértőkkel vagy egy fókuszcsoport tagjaival konzultálni.
Elkötelezetté teszi ez a kép a tanulókat?
Végül, még ha a kép illeszkedik is a témához és a közönséghez is kapcsolódik, törekednünk kell arra, hogy megnyerő is legyen. A példa kurzusunknál ne csak egy orvosról keressünk képeket, hanem többről is. A tanulók elunhatják magukat, ha újra és újra ugyanazt az embert látják a kurzus során. Szintén unalmas, ha az emberek nem „mozognak” a képernyőn – használjunk olyan képeket, ahol az emberek különböző pozíciókat vesznek fel és változik az arckifejezésük (állnak, ülnek, mosolyognak, komorak, kételkednek, stb.).
A lenyűgöző képekkel, amik ma elérhetőek olyan realisztikus hatást érhetünk el, ami jobban emlékeztet egy videóra, mint egy karton kivágásra.
Habár a hatalmas választék nehézzé teszi a döntést, ha megvizsgáljátok a kép relevanciáját a téma, a közönség és az elkötelezettség szempontjából, akkor nagyobb eséllyel találhatjátok meg, amire szükségetek van.
Ti milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor stock fotókat kerestek a kurzusotokhoz? Osszátok meg velünk kommentben!
[…] design-ban ideje újragondolnunk azt a mondást, miszerint egy kép többet mond ezer szónál! (A megfelelő kép!) Ezzel adhatsz maradandó és megfelelő UX-et. Erről egy korábbi cikkünkben itt […]