Bemutatunk 4 nagyon fontos kapcsolatot, amikre szükségesed lehet egy sikeres e-learning kurzus közvetítéséhez.
Mindenki tudja, hogy a jó kapcsolatépítés mennyire kritikus pontja az üzleti sikernek. Ez különösen igaz az e-learning világában. A tervezők is a kapcsolataikra támaszkodva juttatják el az általuk készített tartalmat a célcsoportnak. Függetlenül attól, hogy szabadúszóként vagy kisebb fejlesztői csapat tagjaként dolgozol, esetleg egy nagyobb cég munkatársaként foglalkozol tananyagfejlesztéssel, nem tudsz hatékony kurzust létrehozni, ha vákuumban vagy. De milyen csoportokra vagy részlegekre kell fókuszálnia egy felesytőnek a kapcsolatépítéskor?
Human Resources (HR)
Szinte minden esetben az e-learning finanszírozása és managelése a HR csoporton múlik. Ha azt szeretnéd, hogy a programod vagy a kurzusod érvényesüljön, szükséged lesz a HR vezetők támogatására. Ez egyszerűbb, ha van már egy működő kapcsolati hálód és úgy tudod előadni a e-learning-edet, hogy azzal felkeltsd az érdeklődésüket.
Mi történik, ha nincs megfelelő kapcsolatod a HR-rel? Ha a HR csapat nem érti meg, hogy a programod hogyan segítene toborozni, megtartani, elkötelezni vagy tovább képezni a dolgozókat a cégen belül, akkor kevésbé támogatnak. Bármilyen felmutatható eredmény nélkül könnyebb nekik figyelmen kívül hagyni az igényedet és kihagyni a költségvetésből.
Operátorok
Az operátorok látják át hogyan megy az üzlet. Ők azok, akiket legjobban foglalkoztat, hogy az alkalmazottak munkaidejükben csak a munkájukra koncentráljanak. Ha megfelelő a kapcsolatod a vezetőkkel és a managerekkel, egy beszélgetés alkalmával sokkal könnyebben prezentálhatod, hogy az e-learning mit képvisel. Így egyszer eljön az idő, hogy az operátor csapat engedélyezésével a dolgozók akár munkaidőben is foglalkozhatnak e-Learninggel.
Mi történik, ha nincs megfelelő kapcsolatod az operátorokkal? Az operátor csapat esetleg nyugtalan a mostanság megnövekedett túlórák miatt és szüneteket iktatnak be a munkaidőbe, hogy további feladatokat adjanak a dolgozóknak – beleértve a programodat is. Ha szerencséd van, 10-15 perc jut rá, de közel sem annyi, mint amennyi valóban szükséges lenne.
Marketing/Visual Design
Az itt dolgozók, kezükben tartják a kulcsot, amivel merőben más lehet a programod kinézete. Mikor szükséged van egy színezési útmutatóra, design alapokra, egy logó másolatára, mindenképp őket kell felkeresned. Jó, ha biztos kapcsolatod van egy vagy két emberrel a csapatból, akinek segítségével az aktuális trend szerint tudod szervezni az e-learning-edet. Biztos kapsz majd néhány tippet is, hogyan dobd fel kicsit a design-od.
Mi történik, ha nincs megfelelő kapcsolatod a design-erekkel? Megcsinálod az egész kurzusod, hogy végül rájöjj nem megfelelőek a színek. Visszaküldöd az egész tervezést az új jóváhagyott színekkel együtt.
Information Technology (IT)
Ha el akarod indítani az e-learning-edet a cég által támogatott keresztül, szerencsés, ha jóban vagy az IT részleggel. A projekt kezdetétől, az IT biztosítja majd neked a szükséges információkat az operációs rendszerekről, böngészőkről, lejátszókról, plugin-okról és általános problémákról, egyszóval, hogy minél jobban alkalmazhasd a programodat különböző rendszereken keresztül.
Mi történik, ha nincs megfelelő kapcsolatod az IT részleggel? Tervezel egy lenyűgöző interaktív e-learning kurzust, ami gamifikált és tartalmaz videókat, hogy felkeltse a tanulók figyelmét. Mikor kipróbálnák élesben, rá kell jönnöd, hogy a rendszer nem támogatja a programod egyes funkcióit és elölről kell kezdened.
Ezek alapján legyen célod minél jobb üzleti kapcsolatot ápolni ezekkel a csoportokkal. Jelentősen megkönnyíthetik a munkád! Ha közvetlenül nincsenek ilyen kapcsolataid, akkor a már meglévőkön keresztül próbáld tovább terjeszteni az ismeretségi köröd. Az ismerősöd ismerőse lehet, hogy pont az, akit te keresel. Kommentben várjuk a véleményeteket!