Tippek és tévhitek

Változatosan a változókkal

math-27883_960_720-1

A változókkal kapcsolatban léteznek egyszerű megoldások, melyek segíthetik kurzusaink személyesebbé tételét. Nézzük meg ezeket a módszereket!

A változókat gyakorta találóan bélyegzik az e-learning fejlesztés kaméleonjainak, mivel nem rendelkeznek egy-egy fix értékkel. A változók a tanuló válaszainak megfelelően képesek értékeket felvenni, ezáltal járulva hozzá egy valóban személyre szabott, vagy legalább is annak látszó tanulási élmény megteremtéséhez. Ha esetleg nem mozgunk biztonsággal a változókezelés világában, kezdeti lépésként érdemes lehet az egyes fejlesztő eszközök által kínált, beépített változókkal megismerkedni a változók működési elvének megértéséhez. Nézzünk meg négy tippet a változókezeléssel kapcsolatban!

  1. Szólítsd meg a tanulót!

A szövegalapú változók alkalmazása az e-learning tananyagok személyre szabásának egyik legegyszerűbb és leghatékonyabb módja. Nem kell mást tennünk, mint létre hozni egy szöveges változót, ahol a változó értéke a tanuló neve lesz. A tananyag elején, a tanuló nevének megadását követően ez a változó bármikor felhasználhatóvá, a tananyag során könnyedén megjeleníthetővé válik. Így nem csak a tananyag elsajátítását segítő karakter tudja nevén szólítani a tanulót, de a tananyag elvégzéséhez is személyre szabottan tudunk gratulálni.

  1. Kínálj különféle utakat, ne legyen minden kötelező!

Egy igaz/ hamis változó felvételével könnyedén különbség tehető a tanulók között akik már használták az e-learning rendszert, vagy éppenséggel csak először látogatnak el a szervezet LMS-ébe, esetlegesen egy adott konkrét tananyagba. Így elkerülhető, hogy a tanulónak ismételten végig kelljen menni már elsajátított anyagrészeken. Sőt mi több, értesülhet a számára új modulok elérhetőségéről.

  1. Alkalmazkodj a szervezeten belüli pozícióhoz és feladatokhoz!

Nem csak a tananyagok egyes részeinek elérhetősége differenciálható a változók segítségével, de például a szervezeten belül ellátott feladatnak megfelelően meghatározható az alkalmazott számonkérés formája és mélysége is. A tanulók akár már a tananyag elején választhatnak munkacsoportjuknak megfelelően. Esetlegesen beosztástól függően további speciális tananyagrészek is elérhetővé tehetőek, így elérhetjük, hogy a közvetített tartalom valóban hasznos és releváns legyen mindenki számára, ezáltal járulva hozzá a személyes célok eléréséhez.

  1. Kövesd a haladást!

A szám változók és alapvető matematikai műveletek segítségével könnyedén követhetővé válik a tananyag elvégzésében történő előrehaladás is. A tanuló folyamatosan értesíthető mind a már elvégzett, mind a még előtte álló modulok számáról. Sőt mi több az egyes tananyagrészek után megszerzett pontjaikról és teljesítményeikről is könnyű szerrel adható visszajelzés a változók alkalmazásának köszönhetően.

A változók további előnye, hogy lehetővé teszik, hogy az adott tananyagot ne feltétlenül csak lineárisan sajátíthasson el egy tanuló, hanem az adott válaszainak, kattintásaink megfelelően sokkal személyre szabottabban. Ez azonban a változó kezelés már egy további szintje. Akár haladók, akár kezdők vagyunk  a változók tesztelésének fontosságáról azonban sose feledkezzünk meg!

(Forrás: https://elearningindustry.com/6-tips-use-elearning-course-variables-create-personalized-elearning)

 

A szerzőről

Marton Blanka

Szóljon hozzá