Többször írtunk már korábban arról, hogy igazán jó és élvezetes e-learning tananyagok készítésére miért nem tartjuk módszertanilag alkalmasnak a PowerPoint-ot. Ma egy üdítő cáfolatot szeretnénk bemutatni erre vonatkozóan.
A Microsoft PowerPoint széles körben ismert alkalmazás, melyet elsősorban (jobb-rosszabb) prezentációk készítésére használunk döntő többségben. Különféle beépülők és szoftverek (pl. Snap, Adobe Captivate) segítségével rapid módon gyárthatóak tananyagok, melyek azonban közel sem aknázzák ki azokat a lehetőségeket, amik elérhetőek az e-learningben.
A PowerPointot kétségtelenül új dimenzióba helyezte Tom Wildenhain, a Carnegie Mellon Egyetem informatikus hallgatója. Még hagyján, hogy képeket és dokumentumokat szerkeszt, illetve videókat készít vele, de megalkotott benne egy Turing-gépet, ami lyukkártyákkal működik. Ebből adódóan, kellő idő- és energiabefektetéssel (valamint elegendően pihent aggyal) BÁRMI leprogramozható PowerPoint segítségével.
A leírás ITT található, alább pedig a program szemléltetése: