Ássuk bele magunkat a microlearning mélyebb megismerésébe. Nézzük meg, melyek azok a tippek, lehetőségek, amik nem okoznak csalódást egy szervezet online képzése során.
Olyan világban élünk, ahol az emberek óránként átlagosan kilencszer ellenőrzik telefonjukat. A figyelemért folytatott verseny mára hatalmasra nőtte ki magát, a tanulásra fordított idő pedig ezzel együtt megváltozott. Online képzések esetén már a rövidebb, blokkokból álló tanulás válik egyre népszerűbbé, keresetté.
A modern szervezti tanulók számára ma már fontos, hogy okostelefonjukon bárhol, bármikor – reggeli közben, utazás során, sorban állás vagy várakozás alatt – elérhessék a képzési anyagokat, így maximalizálva idejük hatékony kihasználását.
Éppen ezért a microlearning megfelelő kialakítása nem elhanyagolható, fontos, hogy a tanuló mindig naprakész, lényegre törő, gyakorlati tudást kapjon, hogy idejét szívesen fordítsa a tanulásra.
Microleaning előnyei:
- Gyors és egyszerű fogyasztást biztosít.
- Rugalmas tanulást tesz lehetővé.
- Önállóságot ad a tanulóknak.
- Magas tanulói elkötelezettséget biztosít.
- Tudásmegtartást eredményez.
A microlearning számos formában és méretben megjelenhet egy szervezetnél. Lássunk néhány példát, mely bemutatja a különféle lehetőségeket.
Microlearning a készségfejlesztésben
Amikor a munkavállalók készségeit fejlesztjük az elméleti tudás nem elegendő. A fejlődés érdekében át kell gondolnunk a munkavállalók jelenlegi készségszintjét, meg kell értenünk a gyakorlati lépésekhez szükséges cselekvéseket és növelnünk kell az elkötelezettség szintjét – mindezekhez lehet segítség számunkra a microlearning.
Tipp1: Hozzunk létre kommunikációs platformot – A hatékony kommunikáció minden csapatmunka középpontjában áll. Ez nem változhat csak amiatt, mert a csapat távol dolgozik egymástól. Éppen ezért a microlearning segítségével létrehozható kommunikációs platformok hatékony lehetőséget kínálnak a munkavállalók összehozásában.
- Szervezzünk rendszeres bejelentkezéseket.
- Hozzunk létre olyan platformot, ahol a munkavállalók bármikor kérdezhetnek egymástól.
- A túl sok kommunikáció ugyanúgy rossz hatású lehet, mint a túl kevés, éppen ezért figyeljünk rá, hogy a munkavállalók ne váljanak túlterhelté a kötelező beszélgetésektől.
Tipp2: Tisztázzuk az elvárásokat – Tegyük világossá, hogy egy adott időszakon belül milyen és mekkora mennyiségű várható munkával kell foglalkozniuk a munkavállalóknak. Így tudnak tervezni, felkészülni a következő időszakra és nem éri őket váratlanul a rájuk osztott munkamennyiség.
Tipp3: Alakítsunk ki eszköztárakat – A hatékony kommunikációhoz elengedhetetlen, hogy megfelelő platformmal rendelkezzünk. Akár a munkavállalók közötti kommunikációt szeretnénk erősíteni, akár az elvárásokat elérhetővé tenni, válasszunk olyan eszköztárat, mely könnyen kezelhető, átlátható, és amely nem vész el a munkavállalók szeme elől.
Munkahelyi támogatás microlearning által
A munkavállalók folyamatos képzése már a legtöbb szervezetnél bevett dolog, hiszen eredménye mindig megmutatkozik. A mikcrolearning kitűnő választás lehet, ha munkaidő közben szeretnénk lehetőséget adni arra, hogy az alkalmazottak képezzék magukat.
Tipp1: Tegyük elérhetővé 5 perces kis blokkokba az átadni kívánt tudást.
Tipp2: Használjunk változatos lehetőségeket a tartalomátadás során. Csak a lényeges információkat közöljük a munkavállalókkal, amiket gyorsan és hatékonyan elsajátíthatnak.
Multimédiás menü használata a microlearningben
Adott téma körül létrehozhatunk multimédiás menüket, melyet szintén gyors információnyújtás jellemez, amit a munkavállaló hamar a gyakorlatba ültethet.
Tipp1: A multimédiás elemek lehetnek különféle interaktív videók, melyeket témák szerint csoportosíthatunk.
Tipp2: Jó megoldás, ha a videós elemeket tesztkérdés, kvíz követi a még hatékonyabb eredményért.
Gyorstalpaló microlearning
Hatékony lehet új munkavállalók számára egy már kialakított “gyorstalpaló” létrehozása, melyben megismerheti a munkavállaó a szervezet fő működését, körülményeit, munkaköri feladatait. Ez könnyen feldolgozható, játkos megoldás lehet, mely egyrészről vonzó az új munkavállaló számára, másrészről pedig segíti a betanító kolléga munkáját is.
Tipp1: Hozzunk létre a tananyagban egy felső sávot, vagy úgynevezett idővonalat, melyben a tanuló követheti a folyamat lépéseit. Kezdjük bevezetéssel majd zárjuk gyakorlati tudás ellenőrző feladattal.
Tipp2: Legyenek változatosak az egyes oldalak, alkalmazzunk magyarázó, szöveges, videókkal ellátott és játékos oldalakat egyaránt.
Tipp3: Figyeljünk rá, hogy ebben is tömör, rövid információkat adjunk át a munkavállalók számára, ne zúdítsunk rájuk egyszerre nagy mennyiségű információhalmazt.
Tartsuk észben!
- Ne más platformok, hanem mi legyünk azok, akik választ adnak a munkavállalók számára.
- Könnyen kezelhető, felhasználóbarát képzési rendszert alakítsunk ki.
- Törekedjünk a teljességre, alkalmazzuk többféle módon a microlearning rendszerét.
Forrás: https://www.elucidat.com/blog/microlearning-examples/