Ezen a héten “E-learning tévhitek” sorozatunk utolsó előtti részét tesszük közzé. Ebben az e-learning kurzuson résztvevők személytelenségét cáfoljuk meg.
Amikor az e-learning oktatási formát nem egy szervezetben alkalmazzák, kétségtelen, hogy földrajzilag elválasztja a tanulókat, és azt is gondolhatnánk, hogy a tanár számára a tanulók is csak szám segítségével azonosított felhasználók. Rosszabb esetben ez is előfordulhat, de nézzük milyen lehetőségek vannak, ennek a tévhitnek az eloszlatására.
Az e-learning keretrendszerek mindegyike lehetőséget nyújt saját adatlapunk kidolgozására. Ide a személyes adatokon túl az érdeklődés is megadható, profilkép állítható be.
Ezek mellett a keretrendszer funkcióitól függ, hogy milyen lehetőségek állnak rendelkezésünkre, hogy kapcsolatba lépjünk más tanulókkal és oktatókkal: chat, fórum, stb. A többi résztvevő megismeréséhez bátran kihasználhatóak a social network adta lehetőségek is. A kezdeti ismeretlenség ellenére a félénkebb tanulók is bátrabban írnak a chatbe kérdést, könnyebben ismerkedhetnek.
[…] rendezve máris „social” tevékenységgé válnak. A témával kapcsolatban korábban egy másik tévhitet is […]