Érdekességek Jó gyakorlatok Tippek és tévhitek

Átállás a virtuális képzésre: Utazás a konferenciateremből az otthoni irodába

Mi az a virtuális képzés?

A virtuális képzést ne keverjük össze az online képzéssel vagy a távoktatással. A virtuális képzésnek ugyanis fő összetevője a szimulált, virtuális tanterem. Az oktatók online, meetingeken keresztül tartják a tanulókkal a kapcsolatot, a tréning pedig ezen ülések illetve az egyéni, önállóan végzett feladatok kombinációjával történik. Mindez olyan stratégiákat foglal magába, mint a szimuláció, a játékosítás, a 3D, a virtuális valóság (VR) és a kiterjesztett VR.

Miért nélkülözhetetlen most a virtuális képzés?

A világjárvány sürgős és fontos döntések meghozatalára késztetett minden munkaadót. A munkavégzés paradigmáját alapjaiban kellett megváltoztatni, így például a munkahelyi képzések megvalósítására is megoldást kellett, kell találni. 

Erre a virtuális képzés ideális megoldást kínál. Azonban tartsuk észben, a virtuális képzés nem időleges megoldás, amit csak a mostani helyzetben érdemes kiaknázni. Ha a munka és a magánélet előbb-utóbb látszólag vissza is tér a normális kerékvágába, egy jól átgondolt virtuális képzési stratégia a vállalat számára mindenképp előnyt jelent a jövőben is.

Miért előnyös a virtuális képzés járványtól függetlenül?

Rugalmasságot biztosít: A tanuló számára biztosítja a lehetőséget, hogy ott és akkor foglalkozzon a tananyaggal, amikor neki kényelmes.

Testreszabható: Mind a kisebb, mind az egyre bővülő, mind a nagyvállalatok igényeire testreszabható.

Adaptábilis: Különböző oktatási eszközökön és platformon is elérhető.

Konfigurálható: Könnyedén módosítható szerepek, felelősség szerint.

Személyreszabható: Egyedi képzési élményt nyújt minden tanuló számára, szemben az általános megközelítéssel.

Minden nemzedéknek megfelelő: Az idősebbek, az x és y generáció tagjai és az ezerdfordulón születettek mind egyedi tanulási útvonalat járhatnak be egyéni tanulási stílusuknak megfelelően.

Tippek, hogy sikerüljön a virtuális átállás

1. tipp

A virtuális képzés nem csak a meglévő képzési anyagok digitalizálásáról és az eLearning platformon való tárolásáról szól. Első lépésként tehát ajánlatos áttanulmánozni a kínálatot, és meghatározni, hogy a rendelkezésre álló képzési eszközök közül melyiket tudják a K+F szakembereink leginkább hasznosítani.

2. tipp

Ismerkedjünk a rendelkezésre álló virtuális képzési eszközökkel és technológiákkal, ideértve a fogadó infrastruktúrát (sávszélesség, helyi szerver által üzemeltetett vs. felhőalapú) és a támogató rendszerek lehetőségeit is. Vannak nagyszerű tanfolyamkezelő rendszerek (CMS), tanulási keretrendszerek (LMS-ek) és a tanulási tapasztalati platformokat (LXP), melyek rendelkezésünkre állhatnak, de ahhoz, hogy válasszunk ezek közül, tudnunk kell, mit is akarunk velük kezdeni.

3. tipp

Ha a virtuális képzés új terep számunkra, fontos, hogy még mielőtt bármibe belekezdenénk, mindenki – K+F szakemberek, oktatók, a technológiai támogatási szakemberek és kurzus adminisztrátorok – képzésébe fektessünk bele időt energiát és anyagiakat is, hogy szakembereink értsenek is a virtuális képzéshez.

4. tipp

Virtuális képzési stratégia kiakalításánál számos lehetőség közül választhatunk. Fontos, hogy tisztázzuk magunkban, hogy a gyorsaság, a jelenlegi helyzetre való válasz, vagy a hosszútávú, esetleg személyreszabottabb, minőségibb, de lassabb átállás fontos-e számunkra, és költségvetést is ez apaján alakítsunk ki.

Összefoglalva tehát elmondhatjuk, hogy a virtuális képzésre való átállás több, mint a meglévő PowerPoint prezik feltétele online tárhelyre. Csak jól átgondolt, megtervezett stratégiával érhetünk el sikereket alkalmazottainknál, így segítve a tanulásukat.

Reméljük, cikkünkkel olyan üzenetet tudtunk átadni, amelyet felhasználhatsz a virtuális képzés világába történő utazásodon.

Forrás:

https://elearningindustry.com/strategies-to-convert-ilt-program-high-impact-virtual-training

A szerzőről

elearning.co.hu

Szóljon hozzá